کد خبر: ۳۴۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

سوئیس تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد

سوئیس روز یکشنبه اعلام کرد این کشور تحریم‌ها علیه ایران را لغو خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اجرای توافق هسته‌ای ایران، شورای فدرال ( دولت ) سوئیس روز یکشنبه اعلام کرد این کشور تحریم ها علیه ایران را لغو خواهد کرد.

سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد این تحریم ها هم زمان با تحریم های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا لغو خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، رویه مربوط به « تدابیر علیه جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل اصلاح و از امروز دستور العمل جدیدی آغاز شده است.» سوئیس همواره از روند مذاکرات و اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران حمایت کرده است.

دولت سوئیس ابراز اطمینان کرد اجرای این توافقنامه و لغو تحریم ها زمینه را برای تقویت گفتگوی سیاسی و مبادلات اقتصادی با تهران فراهم می کند.

سوئیس فوریه 2007 تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد. این تصمیم در چارچوب قطعنامه 1737 گرفته شد که 23 دسامبر 2006 در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده بود. سوییس برخی از تحریم ها را ابتدای سال 2014 بعد از توافق موقت درباره برنامه هسته ای ایران به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دستورالعمل لغو شده به 19 ژانویه 2011 مربوط می شد. یک دستور العمل جدید جایگزین آن شد که در آن محدودیت هایی که قرار است حفظ شود و تحریم های مرتبط با تدابیر سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا مشخص شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین