کد خبر: ۳۴۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

خبرهایی از سینما و تئاتر

نمایش‌های خارج از ایران «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی از آلمان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : نمایش‌های خارجی این فیلم از فرانکفورت آغاز شد و در کلن ادامه پیدا کرد که بلیت همه اکران ها کاملا پیش فروش شد.

نیکی کریمی نویسنده و کارگردان به همراه لیلا زارع بازیگر «شیفت شب» از حاضران در نمایش های خارجی فیلم هستند.

این نمایش ها با حمایت مالی فیلم‌ویژن و میثم عطر در هانوفر و برلین نیز ادامه خواهد داشت.

اکران «شیفت شب» همچنان در سینماهای ایران ادامه دارد.

مهلت ارسال طرح و ایده به شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تمدید شد


مهلت ارسال طرح و ایده به شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به مدت 10 روز تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، مرضیه برومند دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در پاسخ به درخواست گروه‌های نمایشی و هنرمندان مهلت ارسال طرح و ایده فراخوان جشنواره را تا 10 بهمن ماه تمدید کرد.

متقاضیان می بایست مدارک لازم جهت حضور در جشنواره را تا پایان وقت اداری روز یادشده به دبیرخانه تحویل دهند.

لازم به ذکر است که مراحل بررسی طرح و ایده ، طراحی عروسک‌ها و اسکیس صحنه مطابق برنامه ریزی مندرج در فراخوان آغاز و نتایج بررسی در این مرحله طبق جدول زمانبندی مندرج در فراخوان منتشر می شود.

استقبال کانادایی‌ها از جامه دران


فیلم سینمایی جامه دران به کارگردانی حمیدرضا قطبی در سالن Kay Meek Center West Vancouverونکوور کانادا به نمایش در آمد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. نکته قابل توجه در خصوص این اکران ،همزمانی اکران آن با ایران است.

بر اساس این گزارش بعد از نمایش فیلم عوامل این فیلم سینمایی از طریق اسکایپ با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند و سوالات خود را با حمید رضا قطبی مطرح کردند.

این نمایش بر عهده شرکت آریا پرسیس است که فعالیت خود را در زمینه پخش فیلمهای ایرانی در کانادا متمرکز کرده است. این شرکت پیش از این با نمایش فیلم های تراژدی ،رخ دیوانه و دوران عاشقی،جمعیت زیادی از ایرانیان و غیر ایرانیان را برای تماشای فیلم های خوب و استاندارد سینمای ایران در کنار هم جمع کرد.

نمایش گزارش کیارستمی


انجمن فیلم کوتاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه برنامه نمایش هفتگی فیلم‌های کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، چهارشنبه ٣٠ دی ماه، فیلم «گزارش» ساخته عباس کیارستمی، یکی از آثار این فیلم‌ساز را نمایش می‌دهد.

برنامه یاد شده، ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس- سالن غزل- برگزار می‌شود و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد است.

این اثر سینمایی به نوعی نخستین اثر بلند عباس کیارستمی محسوب می‌شود که در سال ۱۳۵۶ ساخته شده و به زندگی یک کارمند اداره دارایی پرداخته که در ابتدا او را به دلیل دریافت رشوه از کار معلق می‌کنند و از همان جا مشکلات او بخصوص با همسرش آغاز می‌شود.

عباس کیارستمی در سال ١٣٥٤ دو فیلم کوتاه «من هم می‌توانم» و «دو راه حل برای یک مشکل» را کارگردانی کرده است و این فیلم‌ساز در اوایل ١٣٥٥ نیز فیلم کوتاه «رنگ‌ها» و به دنبالش فیلم ٥٤ دقیقه‌ای «لباسی برای عروسی» را ساخت.

به گزارش ایسنا، فیلم «گزارش»، حول زندگی مامور مالیاتی متهم به رشوه‌گیری، همراه با تم خودکشی است که اولین اثر سینمای ایران بود که گزارشی عینی از روابط پیچیده زوجی جوان در جامعه‌ای که در برزخ بین سنت و مدرنیسم دست و پا می‌زد، ارائه می‌دهد و ترکیب واقع‌گرایی و هنر، و شکستن مرز ظریف بین آن دو در این اثر، منتقدان را غافل‌گیر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین