کد خبر: ۳۴۳۱۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

زیباکلام: رفع تحریم ها عصای موسی نیست

«صادق زیباکلام» استاد علوم سیاسی دانشگاههای تهران از اجرای برجام و رفع تحریمها علیه ایران ابراز خرسندی کرد و از مردم خواست برای دیدن نتایج آن صبور باشند زیرا به عقیده وی، «رفع تحریم ها عصای موسی نیست که بخواهد معجزه کند.»
آفتاب‌‌نیوز : زیباکلام امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دکتر روحانی با پیگیری مذاکرات هسته ای و به نتیجه رساندن برجام کار بسیار بزرگی انجام داد اما در باره نتایج آن در زمینه های اقتصادی باید واقعیت را به مردم بگوید که رفع تحریم ها عصای معجزه گر موسی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد بسته است که بیش از 70 درصد بودجه دولت صرف پرداخت حقوق 5 میلیون کارمند آن می شود و از سوی دیگر، بسیاری از محصولات صنعتی آن قادر به رقابت با کشورهای پیشرفته در عرصه های خارجی نیست.

زیباکلام گفت: دولت روحانی همچنین بیش از 500 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ناشی از سیاست های دولت قبل است.

این استاد دانشگاه افزود: نتیجه سیاستهای دولت قبل و اعمال تحریمها نه تنها کار را به جایی رساند که دولت روحانی حتی در پرداخت حقوق کارمندان و یارانه های نقدی به مردم مجبور به استقراض شود بلکه وضعیت اقتصادی و بودجه عمرانی کشور با محدودیتهای بسیار مواجه شد و به وجود 7 میلیون نفر بیکار در کشور انجامید.

زیباکلام گفت: در چنین شرایطی، اصولگرایان منتقد سیاست هسته ای دولت روحانی یا واقعیتهای کشور را نمی دانند یا خود را در برابر آن به نادانی می زنند.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهوری اکنون باید واقعیات را در گفت و گوی رودررو با مردم بگوید، تصریح کرد: رفع تحریم ها علاوه بر نتایج مثبت در زمینه های اقتصادی، به گسترش توسعه سیاسی و آزادیهایی که با شروع به کار دولت یازدهم در کشور شروع شد نیز کمک خواهد کرد.

این استاد دانشگاه همچنین با انتقاد از کسانی که آنها را «طیف تندروی اصولگرایان» خواند، اظهارداشت: طیف مذکور دولت آقای روحانی را به دو بهانه آماج حملات خود قرار داده است؛ یکی ضرر و زیانهایی که در نتیجه برجام متوجه صنایع هسته ای کشور شده و در این باره مسائلی چون سیمان کردن راکتور اراک و تبدیل تاسیسات فردو به آزمایشگاه هسته ای را مطرح می کنند. بهانه دوم آنها نیز بزودی با این سوال تهاجمی به دولت صورت می گیرد که آقای روحانی مگر تحریم ها تمام نشد، پس چرا وضع اقتصادی مردم خوب نمی شود؟!

زیبا کلام افزود: من معتقدم آقای روحانی باید به عنوان رئیس جمهور و شخص دوم نظام جمهوری اسلامی، محکم جلوی این گروهها ایستاده و واقعیات را برای مردم بگوید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رییس جمهوری باید به مردم بگوید که اگر ضرر و زیانی بر کشور وارد شده، از ناحیه تحریمها و سیاستهایی بوده است که در دولت قبل اتخاذ شد و برخی گروهها با شدت از آن دفاع می کردند.

زیبا کلام در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفندماه گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان شخص دوم کشور و در اجرای وظایف خود در قانون اساسی، باید با جدیت از شورای نگهبان سوال کند که علت رد صلاحیت بیش از 60 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی چیست و شرایطی را فراهم سازد تا زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات بوجود آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
اری برای شماهاکه نون تحریم رامی خوردیدسخت است امابرای ملت ستمدید ایران دمین روح امیدعیسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
یعنی تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهرونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
آقاي زيباكلام دقيقا مطالبي را به زبان مي آورند كه عموم ما مردم بر زبان داريم!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین