کد خبر: ۳۴۳۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

سه هشدار درباره انتخابات

روز گذشته اینفوگرافیک "نگاه کلان" منتشر شد. این محصول که حاصل بررسی ۴۲ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دو سال‌ اخیر با محور قراردادن برجام و پس از برجام است؛ نشان می‌دهد که ایشان درباره سه موضوع مهم انتخابات اخیر هشدار داده‌اند و از آن اظهار نگرانی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، این سه موضوع که در KHAMENEI.IR منتشر شده است عبارتند از:

۱. ورود عناصر نفوذی به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان: «آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند.» آن‌ها می‌خواهند «عنصر نفوذی را وارد مجلس کنند.» آن وقت آن عنصر «مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند» تا در ایران تغییرات مورد نظر دشمنان انجام شود.

۲. ارائه‌ فهرست انتخاباتی با مقاصد فاسد و غیرانقلابی: جریان غرب‌گرا و جریان نفوذی در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها با «مقاصد فاسد و غیرانقلابی، فهرست انتخاباتی پیشنهاد خواهند داد.» راه نفوذ اینگونه بازخواهد شد.

۳. مأیوس کردن مردم از انتخابات: برخی با گفتن حرف‌های مختلف «مردم را از انتخابات مأیوس» می‌کنند. گفتن مداوم و پرتکرار حرف‌هایی مانند انتخابات آزاد، تخلف گسترده، تقلب و... تلاش عده‌ای است تا ذهن مردم نسبت به انتخابات مخدوش شود. مردم حضورشان در انتخابات برای کشور امنیت، در بین دوستانش اعتبار و در بین دشمنانش ابهت خواهد آورد.

رهبر انقلاب اسلامی در مقابل این سه جریان، چند توصیه مهم به آحاد مردم کردند:

یک: با روشنگری و بدون تهمت زدن، بدون مصداق معیّن کردن اذهان به موضوع نفوذ روشن شود. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

دو: «درست انتخاب‌کردن» وظیفه و تکلیف مردم است. اعتماد به فهرستی که «آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌» معرفی کرده‌اند راهی برای انجام این تکلیف است. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

سه: همه مردم در انتخابات شرکت کنند. حضور همه مردم چه آن‌هایی که «نظام را قبول ندارند» اما کشور و اعتبار آن برایشان مهم است و چه آن‌هایی که «ممکن است رهبری را قبول نداشته باشند» اما به نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند؛ برای اسلام، نظام و ملت آبرو خواهد بود. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

این همان دستورالعملی است که باعث می‌شود هم «انقلاب ماندگار شود» و هم خداوند در دل‌های ملت «سکینه و آرامش» بنشاند که لَقَد رَضِیَ اللهُ عَنِ المُؤمِنینَ اِذ یُبایِعونَکَ تَحتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما فی قُلوبِهِم فَاَنزَلَ السَّکینَةَ عَلَیهِم. (سوره‌ فتح، بخشی از آیه‌ ۱۸)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
وقتی این تحلیل را می گذارید بحث انتشار کامنت های مختللف را هم قعال کنید تا نظر های مختلف شنیده شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین