کد خبر: ۳۴۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۵

40 شاکی برای پرونده مردی که مرده زنده مي کرد!

آفتاب‌‌نیوز : از چندي پيش در شمال تهران اين شايعه قوت گرفت که فردي به نام مجيد به دليل ارتباطي که با ارواح دارد قادر است بيماري هاي سخت و لاعلاج را به راحتي درمان کند. با انتشار اين شايعه تعدادي از افراد مستاصل و درمانده پس از پيگيري هاي فراوان با اين فرد که پيش از اين در يک بنگاه معاملات ملکي فعاليت مي کرد ارتباط برقرار کرده و از او براي رفع مشکلات درخواست ياري کردند. 

به دنبال اين ماجرا ، فرد شياد با تاسيس دفتري تحت عنوان موسسه راز در شمال غرب تهران ، اقدام به پذيرش مردم نيازمند کرده و با دريافت مبالغ ميليوني از آنها و نوشتن نسخه هاي عجيب و غريب از آنها خواست تا به دستورات وي با دقت عمل کنند و او هر بار براي برخي از مراجعه کنندگان داروهاي گياهي تجويز مي کرد.

پس از يک هفته از آغاز فعاليت متهم وي خطاب به مراجعه کنندگان خود گفت : ارواح به او خبر داده اند که بزودي تهران با يک زلزله بزرگ ويران خواهد شد و او مجبور است براي پيشگيري از اين فاجعه در جلسه ارواح شرکت کند. 

پس از چند روز مرد شياد با فريب خانواده بيماران نيازمند عنوان کرد براي شفاي آنها بايد اين بيماران را به يک شهر دور منتقل کند و به مدت يک ماه نزد خود نگهداري کند تا آنها بهبود يابند اما وقتي اين سفر طولاني شد و خانواده بيماران از غيبت آنها نگران شدند با مراجعه به شعبه اول دادياري دادسراي جنايي شکايتي را در اين ارتباط مطرح کردند. 

با ارجاع اين پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي ، يک تيم ويژه از ماموران تحقيق در اين زمينه را آغاز و مشخص شد ، مرد شياد در پاره اي اوقات مدعي شده که قادر به زنده کردن مرده است.

بنا به اين گزارش ماموران در مرحله بعدي با بررسي سوابق متهم متوجه شدند وي داراي چند فقره سابقه کيفري در سمنان و يکي از شهرهاي شمالي است و با اغفال مردم صدها ميليون تومان کلاهبرداري کرده است. 

با جمع بندي اطلاعات مشخص شد ، متهم داراي يک همدست زن و يک مرد است که آنها در شايعه پراکني و تبليغ براي جذب بيشتر مردم فعاليت گسترده اي دارند. با تکميل تحقيقات ماموران با يافتن شماره تلفني از متهم چنين وانمود کردند که يک بيمار نيازمند حاضر است براي علاج بيماري خود دهها ميليون تومان پرداخت کند. وقتي مرد شياد با ماموران در يک هتل مجلل قرار گذاشت ، دستگير شد.

با انتقال متهم به دادسرا ، وی با رد تمام اظهارات مربوط به شاکيان عنوان کرد در مقابل پول دريافتي براي بيماران دعا مي کرده است. 

با صدور قرار بازداشت موقت براي متهم ، ادامه تحقيقات به پليس آگاهي ارجاع شد و ماموران در مرحله بعدي موفق به شناسايي 40 شاکي شدند که مرد شياد با حيله و فريب از آنها مبالغ ميليوني دريافت کرده بود. 

با دعوت از شاکيان پرونده ، روز گذشته تحقيق از متهم آغاز شد. در اين جلسه که بار ديگر در شعبه اول دادياري دادسراي جنايي مطرح شد. ابتدا شاکيان شکايت هاي خود را مطرح کردند و متهم با رد موارد اتهامي خود ، بار ديگر اظهارات قبلي خود را تکرار و عنوان کرد؛ شاکي ها خودشان به او مراجعه کرده و براي دعا کردن به وي پول پرداخت مي کرده اند.

با ثبت اظهارات متهم و 2 همدست وي در دادسرا ، داديار هاشميان دستور قضايي لازم را صادر کرد و قرار است بزودي قرار مجرميت متهم صادر و پرونده به دادگاه کيفري ارسال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین