کد خبر: ۳۴۳۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

گلوب اند میل: کانادا آماده لغو تحریم های ایران است

روزنامه کانادایی 'گلوب اند میل' نوشت به نظر می رسد که دولت کانادا آماده است تا برخی از تحریم های ایران را بردارد.
آفتاب‌‌نیوز : استفان دیون (Stéphane Dion) وزیر امور خارجه کانادا می گوید که اگر اتاوا مانند قدرتهای جهانی موانع تجارت با ایران را برندارد، دیون روز یکشنبه گفت که هنوز تصمیمی در مورد تحریم ها گرفته نشده است و نخست وزیر کانادا است که باید چراغ سبز پیروی از واشنگتن و بروکسل را در رفع تحریم ها بدهد.

دیون گفت که کانادا باید 'در زمان مناسب' تصمیم گیری کند تا شرکت های کانادایی در این هجوم به ایران برای آغاز تجارت میلیاردها دلاری زیان نبینند.

وی افزود: 'اگر کشورهای دیگر از ما جلو بزنند صنایع ما سودی نمی کنند.'
وزیر امور خارجه کانادا در مورد رفع نکردن تحریم ها ابراز نگرانی کرد و گفت که این امر 'وضعیتی را پدید می آورد که فقط شرکت های کانادایی به بازار ایران دسترسی نخواهند داشت. او گفت که تحریم های اقتصادی کانادا هنگامی که دیگر کشورها تمهیدات خود را لغو می کنند، موثر نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، کانادا علاوه بر اینکه به بهانه برنامه هسته ای از تحریم های ضد ایرانی غرب پیروی می کرد، خود نیز تحریم های یک جانبه ای را علیه ایران وضع کرده است.
26 دی با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست مذاکرات قدرت های بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان را با ایران برعهده داشت، شنبه شب اعلام کرد که همه تحریم های اقتصادی و مالی غرب به موجب گزارش آژانس برداشته خواهد شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب در بیانیه ای مشترک روز 26 دی را به عنوان روز اجرای برجام اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین