کد خبر: ۳۴۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

نعمت‌زاده خبر داد: توافقات خودرویی با آلمانی‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد امروز با شرکت های خودروسازی آلمانی دیداری داشته است و با آن‌ها در زمینه آغاز فعالیت های مشترک در زمینه خودروسازی توافقاتی صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو که امروز 28 دی ماه برگزار شد با اشاره به امضای قرارداد با شرکت پژوی فرانسه اظهار کرد: برای فهمیدن نتیجه این موضوع یک هفته باید صبر کنیم اما در مجموع با توجه به سفر پیش روی رییس جمهور به فرانسه قراردادهایی جدیدی در حوزه خودروسازی امضا خواهند شد که این قراردادها کاملا مورد تایید دولت و مطابق با سیاست های جدیدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین کرده و بر آن‌ها نظارت می کند. در این قراردادها مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم متقاضیان حضور در صنعت خودروسازی ایران مدنظر قرار گرفته شده است به نحوی که حداقل آورده بخش خارجی و سهم طرف ایرانی هر دو 50 درصد باشد. البته در برخی موارد سهم خارجی‌ها در آورده سرمایه بیش از 50 درصد است. همچنین حداقل یک سوم تولیدات باید به خارج از کشور صادر شود.

او در پاسخ به این سوال که کیفیت خودروها چگونه خواهد بود اظهار کرد: کیفیت و استاندارد تولید خودروها باید در سطحی باشند که بازارهای خارجی آن‌ها را بپذیرند همچنین موضوع آلایندگی ها مورد توجه ما قرار گرفته و باید مطابق با آخرین استانداردهای خارجی باشد و همکاری‌های لازم در زمینه طراحی و مهندسی برای طراحی‌های خودروهای جدید میان شرکت های ایرانی و خارجی صورت می گیرد.

او همچنین در بخشی از سخنانش درباره دیدارش با شرکت های آلمانی توضیح داد و گفت: در این دیدارها توافقاتی صورت گرفته است که براساس آن مشارکت های خارجی در قالب سرمایه گذاری در یک قرارداد 30 درصد و در قراردادی دیگر 51 و در یک قرارداد دیگر 49 درصد خواهد بود. در این قراردادها بنا بر این شده است که در زمینه های مختلف از جمله خودروهای تجاری با آلمانی‌ها همکاری مشترکی داشته باشیم و تاکید ما بر این است که موتور و مشخصات فنی که در ایران ساخته خواهد شد منطبق با استانداردهای جهانی باشد و در واقع موتور پایه گازسوز یا دیزلی از نوع یورو 5 خواهد بود.

به گزارش ایسنا، او در بخشی از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا دولت قراردادهایی در زمینه تراکتور با کشور چک امضا کرده است گفت: کشور چک کشور پیشرفته‌ای است که سهم صنعت آن در تولید ناخالص داخلی‌اش 38 درصد است و در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها و قراردادها و قابلیت‌های این کشور موضوعاتی میان ایران و چک مطرح شد.

او افزود: آن‌ها گفته‌اند که تراکتور دارند و می توانند آن را صادر کنند ولی قراردادی میان ما و آن‌ها امضا نشده است. ما اکنون 100 درصد تراکتورها را در ایران می‌سازیم و فقط در صورتی قرارداد تراکتور امضا می کنیم که تراکتور کشور دیگری از تراکتورهای ما سنگین‌تر باشد.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در بخشی از سخنانش درباره فضای پسابرجام اظهار کرد: از فضای ایجاد شده برای سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای دیگر استفاده خواهیم کرد. در دو سه ماه اخیر شرکت های معتبر خارجی با همکاران ما در حال گفت‌وگو هستند که فعالیت‌های مشترک و همکاری های لازم صورت گرفت.

او با تاکید بر اینکه در موضوع واردات و ارتقای سطح تکنولوژی در کشور توجه خواهد شد افزود: واردات به کشور همیشه وجود داشته است ولی در یکی دو سال اخیر خوشبختانه روند واردات از کالاهای مصرفی به سمت کالاهای واسطه‌ای رفته است.

او افزود: ما بسیار بر جلوگیری از واردات کالاهای غیر اسمی که به صنعت کشور آسیب می زند حساسیم و پیشنهاد داده‌ایم که برای بازارچه های مرزی و سایر بسترهایی که به نوعی می توانند واردات غیر رسمی را سهولت ببخشند محدودیت‌هایی ایجاد شود که مردم بتوانند از کالاهای داخلی برخوردار شوند.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین