کد خبر: ۳۴۳۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

العربیه: با خوردن مک‌دونالد تفکرات ایران تغییر می‌کند!

یک رسانه عربستانی در مطلبی نوشت: طرفداران توافق در فرضیه‌های خود می‌گویند به محض این که جمهوری اسلامی کالاهای غربی چون مک دونالد و قهوه اسپرسو را مزمزه کرده و بچشد، آنگاه از تفکرات افراطی و رویاهای توسعه طلبانه دست می‌کشند.
آفتاب‌‌نیوز : وبگاه شبکه خبری «العربیه» متعلق به عربستان سعودی در گزارشی تحلیلی در زمینه نحوه مقابله ریاض با ایران بعد از اجرای برجام نوشت: با توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها وجود ایران بدون قید و بند اینک یک واقعیت است و منطقه و در وسعت بیشتر جهان، در پیش بینی این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران چه نوع بازیگری در عرصه جهانی می‌شود.

به گزارش فارس، العربیه نوشت: طرفداران توافق در فرضیه‌های خود می‌گویند به محض این که جمهوری اسلامی کالاهای غربی چون مک دونالد و قهوه اسپرسو را مزمزه کرده و بچشد، آنگاه از تفکرات افراطی و رویاهای توسعه طلبانه دست کشیده و در پی احیای اقتصادی و افزایش سطح زندگی مردم خود به پیش می‌رود.

 اما این‌ها نگاه ظاهری است و فرضیه‌های ساده انگارانه و بستن چشم بر این واقعیت است که رژیم ایران از روز اول از مذهب برای توجیه پیشبرد اهداف منطقه‌ای  سود جسته و در  این مسیر گروه‌های شبه نظامی را حمایت کرده است. در واقع مذهب راستین از دید آیت‌الله‌های ایران مورد دیگری است و ما شاهد بودیم باوجود مذاکرات حساس هسته‌ای در سال گذشته، آن‌ها امپراتوری جدید شکل داده و چهار پایتخت عربی را تصرف کردند.

العربیه در ادامه ادعا کرد: هواداران توافق این واقعیت را نادیده گرفتند که ایران با وجود دهه‌ها تحریم، موفق به اختصاص میلیاردها دلار به گروه‌های خرابکار منطقه شد. این موضعی است که حتی مقام‌های رسمی دولت آمریکا نیز آن را بیان کرده و منتشر کرده‌اند.

 همچنین یاد آوری وقایع چند هفته گذشته نشان می‌دهد که ایران میلی ندارد تا بازیگر خوبی باشد و به نظر می‌رسد این کشور نمی‌خواهد به میانه‌روها فرصتی دهد از توافق هسته‌ای به درستی در مسیر اصلاحات بهره برند. ایران از یک سو مدعی است که نمی‌توانسته اراذل و اوباش حمله کننده به سفارت عربستان را کنترل کند و «حسن روحانی» رییس جمهور میانه رویی که امید داشت روابطش را با سپاه ترمیم کند، به سرعت مهاجمان به سفارت عربستان را  افرادی خاطی نامید. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد که ایران قابلیت و توانمندی دستگیری سریع را دارد به ویژه که شاهد دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های ایران بودیم و این کشور نمایشی نسبتا بزرگی از  تحقیر شدن نیروهای آمریکایی را با بکارگیری اصطلاح «شیطان بزرگ» درست قبل از آخرین سخنرانی سالیانه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در کنگره برپا کرد.

العربیه در خاتمه با اشاره به سخنان اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه جوان عربستان سعودی و عدم تمایل سریع آمریکا و شرکایش برای ایجاد ثبات در منطقه نوشت: تنها راه مواجهه با تهدیدهای بالقوه یک ایران رها شده از بند داشتن یک عربستان سعودی  قاطع و فعال است. البته اگر همواره تصور کنیم که ایران از شیطنت دست بکشد و به حدود خود قانع باشد، بی‌شک دوره جدیدی از صلح و آرامش که به نفع منافع همگان است، ایجاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
1
2
ما بهتر از مك دو نالد خورده ايم و می خوریم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین