کد خبر: ۳۴۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

انتقاد بی‌سابقه سفیر آمریکا در اسرائیل از سیاست شهرک سازی‌ها

سفیر آمریکا در اسرائیل طی انتقادی بی‌سابقه از دولت رژیم صهیونیستی که با واکنش تند نخست وزیر این رژیم مواجه شد، در کنفرانسی امنیتی از سیاست‌های این رژیم مربوط به شهرک سازی‌ها در مناطق اشغالی به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دانیل شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل گفت، واشنگتن از استراتژی‌های اسرائیل در شهرک سازی‌ها در کرانه باختری به شدت نگران و سردرگم است.

وی در جریان سخنرانی در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی که اندیشکده‌ای اسرائیلی است، ادامه داد: تداوم شهرک سازی‌های اسرائیل تنها باعث مطرح شدن سوالاتی درباره تمایل دولت اسرائیل و تعهداتش برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین می‌شود. اسرائیل برخی از شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را در حالی به رسمیت شناخته که به آمریکا قول داده بود این کار را انجام ندهد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: اسرائیل دوست نزدیک آمریکاست اما علاوه بر آنکه ما از تل‌آویو حمایت می‌کنیم از آن هم می‌خواهیم تا از این خطا دست بکشد. اسرائیل فعالیت‌های اقتصادی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محدود کرده است. زمان آن رسیده تا به اجرای قوانین مناسب بپردازیم که به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باشد.

این درحالی است که گروه حقوق بشری اسرائیل موسوم به "یش دین" اعلام کرد: اظهارات سفیر آمریکا در حالی مطرح شده که این گروه داده‌هایی را جمع آوری کرده که نشان می‌دهد 85 درصد از جرایم با انگیزه ایدئولوژیکی توسط اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اظهارات شاپیرو همچنین با واکنش تند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روبرو شد و وی گفت: اظهارات شاپیرو غیرقابل قبول و نادرست است. اسرائیل به اجرای قوانین برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی و فلسطینی‌ها می‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین