کد خبر: ۳۴۳۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

لوگوی انیمیشن سینمایی«ناسور» به کارگردانی کیانوش الوند با طرحی از مینا نژاد ایمانی رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : لوگوی انیمیشن سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش الوند توسط مینا نژاد ایمانی با طرحی نزدیک به فضای فیلم رونمایی و آماده نمایش در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شده است.

آخرین مراحل ساخت موسیقی فیلم «ناسور» به آهنگسازی فرید سعادتمند در حال انجام است و به زودی وارد مرحله اصلاح رنگ می‌شود.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «ناسور» چنین آمده است: ناسور روایتی ست از حماسه عاشورا که با محوریت انتخاب وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می‌کشد و به عبارت دیگر ناسور راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.

فیلم سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی مشترک محمد حسین قاسمی و داریوش دالوند تهیه و تولید شده است.

کیانوش دالوند و مهدی تراب بیگی از نویسندگان انیمیشن سینمایی «ناسور» هستند که این فیلمنامه بر اساس طرحی از مهدی پیرزادی و محمدرضا یارمحمدی نوشته شده است.

همچنین آرش دولت آبادی تدوین، فرزاد دالوند کارگردان هنری، حمید عابدی طراح صحنه و فضاسازی، سارا بهنامی و حمید آروان مت پینت، شهرام دیناروند مدلسازی و متریال کاراکتر، موسی ناصرپور و سیامک پورنعمت کاراکتر ست آپ، مجتبی معظمی گودرزی سرپرست تیم متحرک سازی، کوروش دالوند کارگردان فنی و سرپرست جلوه های ویژه، حمید ساکی سرپرست فنی موشن کپچر، حمیدرضا آشتیانی پور مدیر دوبلاژ، حمیدرضا صالحی دستیار کارگردان و برنامه ریز،محدثه مهدی مدیر تولید، بهزاد هاشمی جانشین تولید، پریسا ساسانی مدیر روابط عمومی و علی زادمهر مدیر تبلیغات از دیگر عوامل انیمیشن سینمایی «ناسور» هستند.

تماشاخانه‌ی ایران‌شهر میزبان بیش از 9000 مخاطب برای نمایش "شب آوازهایش را می‌خواند " شد.

نمایش "شب آوازهایش را می‌خواند" به کارگردانی رضا گوران در حالی سه‌شنبه‌شب مصادف با 29 دی‌ماه اجرای عموم خود را به پایان می‌رساند که در طول 40 اجرا میزبان بیش از 9000 مخاطب بوده است.

این نمایش که از 23 آبان ماه با بازی نوید محمد زاده، باران کوثری، سعید چنگیزیان، نیلوفر زوارق با چیدمان 188 صندلی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایران‌شهر به روی صحنه رفت که از همان ابتدا با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

استقبالی که باعث شد سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایرانشهر میزبان بیش از 215 تن از مخاطب و علاقه‌مند به تئاتر برای هر اجرا از این نمایش گردد.

استقبال مخاطبان، نمایش "شب آوازهایش را می‌خواند" به کارگردانی رضا گوران را به تنهای در صدر فهرست پرمخاطب‌ترین نمایش‌های تماشاخانه‌ی ایران‌شهر در 10 ماه گذشته قرار داده است، فهرستی که پیش‌تر نمایش "پپرونی برای دیکتاتور" به کارگردانی خسرو احمدی با بیش از 7600 مخاطب را در صدر خود جای‌داده بود.

«فصل شیدایی» به بندرعباس رسید

«فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی پنجم تا چهاردهم بهمن ماه در بندرعباس اجرا می‌شود.

به دنبال اجراهای نمایش «فصل شیدایی» در استان‌های مختلف کشور، این بار شهر بندرعباس میزبان گروه شده‌اند و این نمایش از پنجم تا چهاردهم بهمن ماه در بندرعباس اجرا خواهد داشت.

محل اجرای نمایش در ساحل خلیج فارس است و آیتم انقلاب و دفاع مقدس «فصل شیدایی» بر اساس قصه‌های بومی بندرعباس طراحی شده است.

این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی همچون قبل از خلقت انسان تا ظهور منجی عالم بشریت را در برمی‌گیرد.

«فصل شیدایی» با حمایت سازمان فرهنگی رسانه ای اوج و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اجرا می‌شود و شهرداری بندرعباس، نیروی دریایی سپاه، استانداری بندرعباس و سپاه امام سجاد هرمزگان نیز به گروه یاری رسانه‌اند.

عوامل اجرای این نمایش از مردم گرامی بندرعباس برای تماشای این نمایش دعوت به عمل می آورند.

«فصل شیدایی» به مدت 10 شب در بلوار خلیج فارس، ضلع جنوبی فرودگاه بندرعباس، جنب کمپ اسکان خلیج فارس ساعت 19 اجرا می شود.

پوستر فیلم«قیچی» رونمایی شد


طراح پوستر فیلم«قیچی» معتقد است این پوستر براساس روند داستانی فیلم طراحی شده و اضمحلال شخصیت را نمایان می‌کند.

کیوان فیضی که خودش فیلمساز است درباره پوستر «قیچی» گفت: در عکس اصلی که برای پوستر از آن استفاده شده، تن عباس غزالی از آب بیرون است و قاب تصویر بسته تر از تصویر کنونی است.

وی افزود: پوستر به نوعی قصه فیلم را بازگویی می کند، اضمحلال شخصیت اصلی فیلم، راما با بازی عباس غزالی که به وسیله طبیعت اتفاق می افتد.

فیضی ادامه داد: استفاده از آب دریا به عنوان یکی از عناصر طبیعت این اسیر و گرفتار شدن شخصیت در منجلاب را بیشتر توصیف می کرد.

وی درباره استفاده از رنگ قرمز در پوستر بیان کرد: در وهله اول، رنگ قرمز بیانگر خشم ترس و خطر است و در وهله دوم یکی از مهم ترین لوکیشن های فیلم، جزیره هرمز بود که در آنجا خاک و آب به رنگ قرمز است.

پوستر فیلم«قیچی»، اولین پوستری است که کیوان فیضی آن را طراحی کرده است.

«قیچی» اولین فیلم بلند سینمایی کریم لک زاده است که احسان فولادی فرد تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

عباس غزالی، بهزاد دورانی، سروش صحت، محمدرضا داودنژاد و رابعه مدنی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. «قیچی» در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» به فجر رسید


اجرای نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» به کارگردانی محمد ولیزادگان و نویسندگی سجاد افشاریان طی روزهای آینده به پایان می‌رسد و این نمایش دو اجرا در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر خواهد داشت.

اجرای عمومی نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» که از تاریخ 6 دی ماه سال جاری در تماشاخانه باران آغاز شد، تا دو روز دیگر به پایان می‌رسد.

طی روزهای آینده اجرای عمومی نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» به پایان می‌رسد و روزهای سه شنبه و چهارشنبه 29 و 30 دی آخرین روزهای اجرای این نمایش است، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روز پنج شنبه 1 بهمن، تئاتر «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» با دو اجرا در سانس های 18 و 20 در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه باران به کار خود پایان می‌دهد.

در طول مدت اجرای این نمایش چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری به تماشای این اثر هنری نشستند. پری صابری، کارگردان تئاتر، هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینمای ایران، محمد علی ابطحی از سیاستمداران، مهوش افشار پناه بازیگر تئاتر و سینما، محمد شیروانی کارگردان سینما، پری ملکی از چهره‌های حوزه موسیقی، منیژه محامدی و وحید آقاپور از چهره های حوزه تئاتر بودند که به تماشای تازه‌ترین نمایش محمد ولی‌زادگان و سجاد افشاریان نشستند.

این نمایش در روزهای باقی ساعت 18:30 در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین