کد خبر: ۳۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

حوله و مراقبت های مهم از آن

برای حفظ و نگهداری از حوله خود بهتر است به برخی نکات موثر در این زمینه توجه کنید، توصیه ما استفاده صحیح و بهداشتی از حوله به هنگام خشک کردن بدن است، بهتر است همیشه حوله خود را پس از استفاده در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سلام: بسیاری از افراد به علت مشغله‌های فراوان یا لازم نداستن شستن حوله به طئر مکرر فراموش می‌کنند که آن را بشویند. یکی از نگرانی‌های که بع عات نشتن حوله بوجود می‌آید خطر ابتلا به قارچ یا عفونت‌های پوستی است. اما با نشستن حوله به طور مرتبت ممکن است بدتر از این نیز پیش آید.

مدیر خدمات میکروب‌شناسی بالینی در این باره می‌گوید که با آنکه بعد از استحمام بدن شما تمیز است در آن زمان شما همچنان باکتری‌های پوستی را روی سطح بدن خود حمل می‌کنید و این باکتری هر روز تعدادشان بیشتر می‌شود.

البته خشک کردن بدنتان با حوله‌ای که روی آن باکتری‌های بدن خود شما وجود دارد نمی‌تواند زیاد به شما صدمه بزند اما اگر شما باکتری‌های دیگری همچون باکتری‌های بیماری‌زا که بیش از 10 درصد افراد عادی آن را دارند را روس سطح پوست خود داشته باشید هنگام خشک کردن بدن خود اگر کوچک‌ترین جراحت یا خراشی در پوست خود داشته باشید آنگاه خود را به عفونت پوستی دچار می‌شوید. اگر به هر علتی این عفونت وارد خونتان شود آنگاه شما راهی بیمارستان می‌شوید.

بهتر است بعد از خشک کردن خود با حوله‌تان آن را در فضای باز خشک کنید. خشک کردن لباس‌ها به‌خصوص حوله‌ها در فضای داخلی خانه باعث پخش بسیاری از این باکتری‌ها در فضای داخل خانه می‌شود. اگر بعد از 4 بار یا بیشتر استفاده از حوله‌تان آن را نشویید آنگاه حوله شما حاوی هزاران باکتری است و دفعه بعد که بدن خود را با آن حوله خشک کنید، آن باکتری‌ها را به بدن تمیز خود منتقل می‌کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین