کد خبر: ۳۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

آیت الله مکارم‌شیرازی: برجام پیروزی قابل توجهی بود / از افراط و تفریط پرهیز کنیم

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، اجرای برجام را موفقیتی قابل توجه خواند و ناکید کرد: نباید برخی بنشینند و منفی ببافند و بگویند کاری نشده، برجام پیروزی قابل ملاحظه‌ای بود.
آفتاب‌‌نیوز : این مرجع تقلید در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اجرای برجام، گفت: بحمدالله پس از زحمات فراوان و تلاش‎های مستمر برجام به ثمر نشست و کار قابل ملاحظه‎ای انجام و یک پیروزی نصیب مردم کشورمان شد.

وی بیان کرد: نباید برخی بنشینند و منفی ببافند و بگویند کاری نشده، واقعیات را باید پذیرفت و نباید در برابر واقعیات سر سختی نشان داد، برجام پیروزی قابل ملاحظه‌ای بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دو مشکل است که همه ما و دولتمردان باید از آن بپرهیزیم، اگر در مورد برجام مبالغه، غلو و بزرگنمایی کنیم سطح توقع مردم بالا می‌رود؛ در حالی که به یقین برای حل مشکلات زمان لازم است.

وی تاکید کرد: مسائل مربوط به این پرونده یک بخش از مشکلات ما بود، بنابراین نباید در خصوص آن مبالغه کرد؛ اگر در این باره مبالغه شود غربی‎ها می گویند تیر ما به نشان خورده و معلوم می شود تحریم ها ایران را بیچاره کرده بود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: این کار باعث سوء استفاده دشمنان و غربی‎ها می شود، بنابراین باید اعتدال را در همه چیز رعایت کرد و از افراط در هر کاری بپرهیزیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در مسائل مربوط به انتخابات در مقابل یکدیگر نایستیم، همدیگر را تخریب نکنیم و نخواهیم یکدیگر را از میدان به‌در کنیم، اظهار کرد: دست به دست هم دهیم اگر مشکلاتی هم هست با مذاکره حل کنیم و معیار همه عمل به قانون باشد، اگر قانون معیار باشد مشکلی پیش نمی آید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم با عمل به قانون انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم و بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین