کد خبر: ۳۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

روسیه 20 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از آمریکا خارج کرد

روسیه در تلاش برای کاهش روابط مالی با آمریکا و تحت تاثیر تنش های سیاسی موجود میان دو کشور، طی دو ماه اخیر 20 میلیارد دلار دیگر از سرمایه های خود را از سیستم مالی آمریکا خارج کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رسانه های روسی امروز چهارشنبه، به نقل از یک گزارش وزارت دارایی آمریکا اعلام کردند: روسیه 20 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی متعلق به خود را فروخته است.
روسیه در ماه نوامبر سال گذشته، 88 میلیارد دلار اوراق بهادار آمریکایی در اختیار داشت و این رقم با کاهش 20 میلیارد دلار در زمان حاضر به 68 میلیارد دلار رسیده است.

روسیه در سال 2014 میلادی، اوراق قرضه آمریکایی را به ارزش 108 میلیارد دلار در اختیار داشت.
این کشور در فهرست عمده ترین دارندگان اوراق قرضه آمریکایی در مکان پانزدهم قرار دارد و مکان نخست این فهرست به چین تعلق دارد.
آمریکا بیش از 18 هزار میلیارد دلار بدهی دولتی خارجی دارد و بدهکارترین دولت جهان محسوب می شود و با این وجود هر سال با مجوز کنگره آمریکا این کشور مبالغ بیشتری را برای مصارف خود قرض می گیرد.

روسیه در گذشته تا 200 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکایی در اختیار داشت اما با بروز تنش های شدید در روابط مسکو و واشنگتن این رقم به مرور زمان کاهش یافته است.
ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه اکنون به حدود 350 میلیارد دلار می رسد و این کشور به دلیل بحران اقتصادی برای حفظ ارزش روبل و جلوگیری از سقوط شدید آن، ذخایر خود را هزینه می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین