کد خبر: ۳۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم: حذف نامزدها جفا در حق ملت است

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم عنوان کرد: حذف و طرد نامزدهای خدمتگزار و دلسوز و پایبند به نظام و علاقه مند به مصالح ملّی با بهانه های واهی و اتهامات بی اساس و گاه با عنوان تعجب انگیز(عدم احراز صلاحیت) نه تنها ظلم در حق آنان، که جفا در حق ملّت و ضربه به نظام است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مجمع، در این بیانیه که به مناسبت اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شد، آمده است: نظارت استصوابی شورای نگهبان که قطع نظر از همه ملاحظات، اینک با تفسیر آن شورای محترم از قانون اساسی و مصوبه مجلس، جزئی از قانون انتخابات شده است، نباید چنان تلقی و اعمال شود که به معنای دو مرحله ای بودن انتخابات باشد.

بیانیه حاکی است: چنین امری نقض قانون و تضییع حق ملّت و ظلم است؛ بعلاوه بازتاب های بیرونی آن برای جمهوری اسلامی نامناسب است و در نهایت به تضعیف نقش و جایگاه شورای نگهبان در ذهن و دل ملّت منجر خواهد شد؛ تنها با یک انتخابات عادلانه و پرشور با مشارکت واقعی و حداکثری همه جناح های سیاسی کشور می توان به سرمایه ای ارزشمند برای آینده پیشِ رو دست یافت.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: مداخله نابجا و غیرقانونی افراد و نهادهای غیرمرتبط با انتخابات و احساس هرگونه تحمیل و فشار به سلامت انتخابات لطمه خواهد زد؛ انتخابات پیش رو فرصتی برای گفت وگوی ملّی و آشتی و دوستی و همکاری در عین رقابت سالم است.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در این بیانیه آورده است: دریغ است که این فرصت ارزشمند با اتهام زنی، دروغ پردازی، شایعه سازی و تخریب چهره های ارزشمند ملّی و سرمایه های گرانقدر اجتماعی از دست برود؛ از همه رسانه ها و افراد دارای تریبون و مجال تبلیغ، برادرانه درخواست داریم که با پاسداشت اخلاق و حفظ حرمت ها، انتخابات اسفند94 را به خاطره ای خوش در تاریخ سیاسی ایران معاصر تبدیل کنند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین