کد خبر: ۳۴۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

ظریف: آمریکا به تهدید، اجبار و تحریم اعتیاد دارد

وزیر امور خارجه کشورمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک را غیرقانونی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتپدرس، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان که به بهانه برنامه موشکی بالستیک تهران وضع شده است را نمونه‌ای از اعتیاد آمریکا به تهدید و اجبار خواند و گفت که این اقدامی غیرقانونی است.

او در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد که برنامه موشکی بالستیک ایران قانونی و برای دفاع از خود است.

ظریف که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد داووس به سوییس سفر کرده است، پیش از آغاز نشست به آسوشیتدپرس گفت که چشم انداز بازگرداندن روابط دیپلماتیک میان دو کشور با وجود توافق هسته‌ای بسیار دور است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که این تحریم‌ها غیر ضروری است ما این تحریم‌ها را غیرقانونی می‌دانیم چرا که اصول اولیه رانقض می‌کند. برنامه موشکی بالستیک ایران قانونی و برای دفاع از خود است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: این امر نشان می‌دهد که آمریکا برای غلبه بر هر چیزی که برایش بسیار سخت است؛ به اعمال فشار، تهدید و اجبار و تحریم اعتیاد دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره‌ی برخی منتقدان در ایران گفت که در ایران نیز همانند آمریکا، تمام صداها یکسان نیستند و آمریکایی‌ها آن را خواهند فهمید. بنابراین شما در میان بازیگران مختلف سیاسی دیدگاهای متفاوتی دارید و این موضوع در میان اقشار مختلف جامعه نیز صدق می‌کند.

به گزارش ایسنا، ظریف درباره‌ی اختلاف میان تهران و واشنگتن با وجود توافق هسته‌ای گفت: آمریکا می‌تواند برای رفع این بی‌اعتمادی گام بردارد همان‌طور که در اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اتفاق افتاد.

وی که در هتل محل اقامت جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا اقامت دارد، در پاسخ به آسوشیتدپرس گفت که هیچ برنامه‌ای برای دیدار میان آن دو وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین