کد خبر: ۳۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

رییس‌جمهور: قابل قبول نیست کشوری بخواهد عراق را به تصرف و اشغال خود درآورد

رییس جمهور تصریح کرد: دفاع ملت ایران از حقوق حقه هسته ای خود و در نهایت اجرای رسمی برجام، نشان داد کشورهای در حال توسعه می توانند با ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ،از حقوق حقه خود در قالب گفت و گو و مذاکره، دفاع کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی "فواد معصوم" رییس جمهوری عراق با ایشان، با تشکر از تبریک همتای عراقی خود به مناسبت اجرای رسمی برجام، به نقش حل و فصل موضوع هسته ای در کاهش خطر افزایش تنش ها که می توانست اثر سوئی روی منطقه برجای بگذارد ، اشاره کرد و گفت: اکنون با حصول توافق و اجرای برجام و رفع تحریمها، می توانیم سطح همکاریهای اقتصادی و تجاری خود را با همسایگان، کشورهای دوست و بویژه عراق با سرعت و شتاب بیشتری گسترش دهیم.

روحانی در ادامه پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق را بر گروهک تروریستی داعش در الرمادی و الانبار تبریک گفت و افزود: امیدوارم بزودی دولت و ملت عراق بتوانند تروریست ها را از خاک آن کشور بیرون برانند.

رییس جمهور اظهارداشت: برای ما قابل قبول نیست که کشور و یا قدرتی بخواهد در امور داخلی عراق دخالت و یا بخشی از سرزمین کشوردوست و برادر عراق را به تصرف و اشغال خود درآورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی با تاکید بر اینکه "ملت و دولت ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد ماند"، گفت: حفظ حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و ما امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خود می دانیم.

رییس جمهور بر تداوم مشورت و همکاری میان دو کشور در ارتباط با مسایل دوجانبه و موضوعات پیچیده منطقه ای تاکید کرد.

"فواد معصوم" رییس جمهوری عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک اجرای رسمی برجام از سوی دولت و ملت عراق اظهارامیدواری کرد که با شرایط ایجاد شده ، حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمت آینده ای درخشانتر، شتابان تر شود.

رییس جمهوری عراق با قدردانی از مواضع استوار و اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات دوجانبه و منطقه ای، گفت که بی تردید توافق هسته ای ، بیش از پیش به صلح و ثبات منطقه کمک می کند.

وی به اشتراکات تاریخی و مذهبی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: سیاست حکیمانه و مدبرانه شما می تواند حقوق ایران و منطقه را مسترد نماید و ما امیدوارم پیوسته شاهد توسعه و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین