کد خبر: ۳۴۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
حتما شما هم بارها این نصیحت را شنیده‌اید که برای سلامتی صبحانه را مثل پادشاه‌ها کامل و مقوی،ناهار را کمتر و شام را بسیار سبک بخورید. این توصیه اما پایه علمی دارد و درست است؟
آفتاب‌‌نیوز :
در يك كلام بايد گفت: بله. تحقيقات جديد هم نشان داده كه اين توصيه قديمي درست است و براي سلامتي بدن‌تان تاثير جدي دارد.  مصرف غذاهاي چرب و سرخ كردني و همچنين وعده‌هاي پركالري براي شام اصلا كار مناسبي نيست.

به گزارش بي‌بي‌سي،دکتر جاناتان جانسون، از دانشگاه ساری درانگليس مي‌گويد: به نظر می‌رسد که بدن انسان برای سوزاندن کالری، در اوقات معینی از روز بهتر کار می‌کند. دکتر جانستون معتقد است که بدترین موقع برای پر کردن معده از قند و چربی، آخر شب است یعنی وقتی که مقدار این مواد در خون زیاد است.

دكتر جانسون به همين منظور روي خودش آزمايشي انجام داده است. او در حالی که در طول شب چیزی نخورده بود،در صبح مقداری از خودش خون گرفت و  بعد در ساعت ۱۰ صبح یک صبحانه معمولی انگلیسی خورد. بلافاصله بعد از خوردن این صبحانه و نیز در چند ساعت آینده، هر نیم ساعت یک بار از خودش خون گرفت و مورد آزمايش قرار داد. دوازده ساعت بعد یعنی ساعت ۱۰ شب دومین غذای روزانه را که درست مانند صبحانه‌‌اش بود خورد و بعد گرفتن خون از خودش را به منوال روز ادامه داد. نتايج نمونه‌هاي خون نشان داد كه  بعد از صرف صبحانه میزان قند خون سریعا به وضع عادی برگشته و سه ساعت بعد از صبحانه كم شدن ميزان چربي خون شروع شد. پس از شام كه دقيقا مانند صبحانه بود اما ميزان قند خون بسيار طولاني‌تر بالا بود و مقدار چربي خود هم حتي 4 ساعت بعد از شام باز هم بالا مي‌رفت.

صبحانه مثل پادشاه،ناهار مثل شاهزاده،شام مثل گدا؟/این توصیه برای سلامتی علمی است؟

دكتر جانسون مي‌گويد: بدن ما واقعا دوست ندارد که هنگام شب با مقدار زیادی چربی و قند دست و پنجه نرم کند. برای بدن تاثیر منفی خوردن در نصف شب به مراتب از خوردن همان چیز در طول روز، بسيار بیشتر است.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین