کد خبر: ۳۴۴۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

معبد هندوها در بندرعباس+تصاویر

معابد هندوستان همواره توریست‌های فراوانی را به سمت خود می‌کشانند. بدون شک بازدید از یکی از این معابد می‌تواند برای شما لذت بخش باشد اما نیازی نیست برای این سفر راهی هندوستان شوید، بلکه با سفر به بندر عباس هم می‌توانید از یک معبد تاریخی با معماری هندی دیدن کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
رفت‌و آمد فراوان هندی‌ها در گذشته آن هم به دلیل تجارت به منطقه خلیج‌فارس باعث شد تا امروز بندر عباس بنایی تاریخی به نام معبد هندوها را در خود جای دهد. «معبد هندوها» در سال 1310 و در زمان حکومت محمد حسن خان ساخته شد. با حضور در این بنای تاریخی 84 ساله می‌توانید هندوها را در ذهن خود تصور کنید که خدایان ویشنو را می‌پرستند؛ هندوهایی که پیرو مکتب برهمنى (کسانى که به خدایان برهما، ویشنو و تسیوا معتقدند) هستند. 

البته شباهت بسیار زیاد این معبد به معبد هندوها تصادفی نیست بلکه آن را یکی از افراد ثروتمند هند به نام «شیکار پور» در بندرعباس ساخته است. البته متاسفانه زمانی که این شخص قصد ترک خاک ایران را کرد، تمامی بت‌ها را که در معبد و طاقچه محراب قرار داشت، با خود به هند برد.

معبد هندوها در بندرعباس+تصاویر

ساختمان اصلی این معبد 72 علمک برروی گنبد خود دارد؛ علمک‌هایی که بیش از هر  طرح‌ دیگر این ساختمان را به معماری هندی نزدیک کرده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که گنبد این معبد جزو زیباترین گنبدهای ایران دسته‌بندی می‌شود.

محوطه این معبد و فضای داخلی آن نیز بسیار زیبا و دیدنی است، اتاق معبد که فضایی چهار گوش است و روی آن گنبد قرار گرفته، دارای طاقچه و قاب‌های زیبایی است. دور تا دور این معبد را 4 راهررو در بر گرفته و در گذشته زائران از راه دور هندوستان آن را زیارت می‌کردند.

روی دیوارهای داخلی این معبد نقاشی‌های زیبایی نقش بسته است. البته با گذشت زمان بخشی از این طرح‌ها تخریب شده و امروز نیازمند ترمیم هستند. جالب است بدانید در یکی از اتاق‌های این معبد یک نقاشی از «کریشنا» (خدای فلوت‌نواز هندوها) در زمان ترمیم پیدا شده است.

معبد هندوها در بندرعباس+تصاویر

به گزارش عصرایران، اگر تمایل دارید از این بنای تاریخی بازدید کنید، پیشنهاد می‌شود در فصل پاییز و زمستان که فصل ترمیم بناها از سوی میراث فرهنگی است به این مکان نروید زیرا زیبایی این معبد آن طور که باید دیده نخواهد شد.

معبد هندوها در بندرعباس+تصاویر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یاسمن
|
Germany
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
خیلی زیباست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین