کد خبر: ۳۴۴۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷

نماینده خوی در مجلس: آلودگی هوا میراث شومی که به دولت یازدهم رسیده است

موید حسینی صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس با بیان اینکه آلودگی هوا به عنوان یک میراث شوم به دولت یازدهم رسیده است، گفت: در برنامه ششم توسعه باید توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت هوای کشور صورت گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خانه ملت نوشت: موید حسینی صدر با بیان اینکه دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا تاکنون اقداماتی انجام داده است، افزود: دولت اقدامات بسیاری را دراصلاح کیفیت بنزین ، گازوئیل و خروج صنایع آلاینده از تهران انجام داده است، همچنین اقداماتی نیز در زمینه حمل و نقل عمومی صورت گرفته که البته کافی نیست.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید از طریق مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی نیز به توسعه حمل و نقل داخل شهری و گسترش مترو کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: هرچند آلودگی هوا به عنوان یک میراث شوم به دولت یازدهم رسیده است، اما نباید به این دلیل برای رفع آن چاره اندیشی نکرد؛ بنابراین باید با اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت میزان آلودگی هوا را کاهش داد، البته در این مقطع دولت می‌تواند به صورت شفاف شرایط بحرانی آلودگی هوا را اعلام کند تا همکاری مردمی نیز دراین راستا جلب شود.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه باید توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت هوای کشور شود، یادآور شد: باید در عملکرد و اقدامات پالایشگاه‌ها اصلاح صورت گیرد، از سویی دیگر باید 50 درصد میزان نفت کوره تولید کشور را کاهش داد؛ زیرا با تولید نفت کوره در کشور ، دولت به ناچار باید نفت کوره را در کارخانجات بسوزاند که این اقدام نیز افزایش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

حسینی‌ صدر تاکید کرد: با توجه به اهمیت آلودگی هوای پایتخت، نمایندگان مجلس نیز لایحه آلودگی هوا را بر مبنای اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون مربوطه بررسی و به شورای نگهبان ارجاع خواهند داد، بنابراین با در دستور کار قرارگرفتن این لایحه در دولت به نظر می رسد سال آینده شرایط سالم‌تری از نظر آلودگی هوا بر کشور حاکم باشد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی، درباره سلب اختیار از محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید مدیریت واحد درکشور حاکم شود، بنابراین پیگیری اقداماتی مانند توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه مترو، خروج خودروهای فرسوده و خروج صنایع آلاینده نیازمند مدیریتی واحد با اختیار بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین