کد خبر: ۳۴۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

راز استفاده از کاپیتان در پست غیرتخصصی

بازی کردن روزبه چشمی در خط دفاعی تیم امید همچنان برای کارشناسان علامت سؤال است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرورزشی نوشت: اين تيم علامت سؤال كم ندارد، از تركيب‌هاي متفاوت در سه بازي متوالي و تغييرات عمده در خطوط سه‌گانه تا روي نيمكت‌ نشاندن هرازگاهي مهدي ترابي، برادران محمدي، ميلاد كمنداني، علي كريمي و... اما معماي اصلي، همين جابه‌جايي روزبه چشمي و استفاده از او در پست غيرتخصصي است. بازيكني كه در خط هافبك استقلال درخشيد و همين حالا با اختلاف، يكي از سه هافبك مياني برتر فوتبال ماست، در تيم اميد بي‌دليل نقش مدافع مياني را بازي مي‌كند و در پست غيرتخصصي، هم به استحكام و نحوه استقرار خط دفاعي تيم اميد لطمه مي‌زند و هم به اعتبار خودش خدشه وارد مي‌شود.

خيلي‌ها دوست دارند راز اصرار خاكپور به استفاده از چشمي در نقش مدافع مركزي را بدانند و از زبان سرمربي تيم اميد بشنوند چرا وقتي در تيمش مدافع مياني متخصص دارد، چشمي را يك خط عقب مي‌كشد اما انگار ماجرا اصلاً به خاكپور ربط پيدا نمي‌كند!

يكي از بازيكناني كه در اردوهاي تيم ملي اميد حاضر بود ولي همراه اين تيم به دوحه نرفت، مي‌گويد: «نظر مايلي‌كهن اين است كه روزبه چشمي در خط دفاع بهتر جواب مي‌دهد. چشمي زماني كه مايلي‌كهن سرمربي صبا بود، در خط دفاعي اين تيم بازي مي‌كرد و مايلي‌كهن چون خودش به نوعي چشمي را به عنوان يك مدافع جوان و پديده خط دفاعي فوتبال ما به ليگ برتر معرفي كرد، چشمي را براي خط دفاع مناسب‌تر مي‌داند تا خط هافبك!»

نمي‌دانيم تا چه حد مي‌توان به اين نقل قول و روايت استناد كرد اما اينكه سرمربي تيم اميد از مدير فني تيم كه استاد و سرمربي خودش بوده، حرف‌شنوي داشته باشد، ايرادي ندارد اما اينكه روزبه چشمي با وجود ارائه نمايش كم‌نظير در خط هافبك استقلال، تنها به صرف اينكه چند سال پيش يك نفر او را به عنوان مدافع مياني به اين فوتبال معرفي كرد، مدافع مياني شود، واقعاً ايراد است.

صلاح تيم اميد را «خسروان» دانند اما كاش روزبه چشمي براي بازي با ژاپن به منطقه اصلي بازي خود بازگردد تا تن و بدن ما نلرزد و مقابل ژاپن، هم نقطه پوشش را جلوتر ببريم و هم استقرار مدافعان مياني‌مان فرصت باز كردن درهاي عمق دفاع ما را به حريف ندهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین