کد خبر: ۳۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

لوینسون در ایران نیست

یک منبع آگاه در وزارت خارجه در واکنش به ادعای شبکه سی‌ان‌ان با تاکید بر اینکه لوینسون در ایران نیست، گفت: مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند این شخص در خارج از ایران رصد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال فارس در خصوص ادعای جدید منتشره از سوی شبکه ماهواره ای سی ان ان آمریکا درباره سرنوشت رابرت لوینسون با تاکید بر اینکه وی در ایران نیست، گفت: مقامات مختلف آمریکا که آخرین آنها سخنگوی کاخ سفید است هم در اظهارات خود بارها تاکید کرده اند این شخص در خارج از ایران رصد شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد انسان دوستانه هر نوع همکاری ممکن در جهت کمک به تعیین سرنوشت شخص مزبور را انجام داده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، بامداد پنجشنبه، دو روز بعد از آنکه کاخ سفید اعلام کرده بود «رابرت لوینسون»، مأمور بازنشسته سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ایران نیست، موضع کاخ سفید را رد کرده است.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه شنبه (29 دی) در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفته بود که لوینسون اکنون در ایران نیست. مقام‌های آمریکا مدعی هستند او 9 سال پیش، در داخل جزیره کیش ناپدید شده است.

مقام‌های مورد استناد "سی‌ان‌ان" اشاره نکرده‌اند به چه دلیل فکر می‌کنند لوینسون داخل ایران است. مقام‌های کاخ سفید و وزارت خارجه، در پاسخ به سوال این شبکه خبری آنها را به بیانیه‌های قبلی خود ارجاع داده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشته که مقامات آمریکایی معتقدند "رابرت لوینسون" کارمند بازنشسته اف‌بی‌آی دیگر زنده نیست و مرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین