کد خبر: ۳۴۴۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

حجت الاسلام صدیقی در قم:اگر باب شهادت باز بود،مسائل هسته ای ما،هسته ای دیگری بود

امام جمعه موقت تهران گفت: خون شهیدان فقه منزوی، دعاهای منزوی و اسلام کتابخانه ای را کنار گذاشته و اسلام را عالم گیرد کرد و دنیای غرب را به وحشت انداخت.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در آیین شمع گردانی خادمان حرم بانوی کرامت که امشب (پنجشنبه) در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تعالیم اسلامی، خداوند سفره رحمتش گسترده تر از انتقامش است.
وی با اشاره به این که سه درب از درهای بهشت از قم باز می شود، اظهار داشت: نخستین دری که از قم به سمت بهشت باز می شود، باب فقه و فقاهت است. یکی از راه های ورود به بهشت، راهی است که از سوی علمای دین ترسیم می شود؛ علما آدرس بهشت را به مردم می دهند، رساله های عملیه، کتاب های اخلاقی و...، دری از درهای بهشت است.
امام جمعه موقت تهران جهاد و مبارزه و انقلاب را باب دیگری به سمت بهشت برشمرد و گفت: منشأ کفر ستیزی، استکبار ستیزی، نفاق ستیزی، نفوذی ستیزی، فحشا ستیزی و رذیلت ستیزی از قم است. از قم، بسیاری از علما از مرزهای اسلامی حفاظت کرده و با روحیه جهادی، به مقابله با اندیشه های ضد دینی و استکباری پرداختند.
وی با تأکید بر این که با مباحث دینی و شهادت و جانفشانی، می توان به بهشت رسید، تصریح کرد: خون شهیدان فقه منزوی، دعاهای منزوی و اسلام کتابخانه ای را کنار گذاشته و اسلام را عالم گیرد کرد که دنیای غرب از وحشت آن، شیعه کشی را در کشورهای مختلف از جمله نیجریه به راه انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آنها به خواب هم نمی دیددند که اسلام علوی، اسلام روشن گر، اسلام زنده و اسلام زندگی تا دورترین مناطق جهان نفوذ می کند.
وی با بیان این که اگر جهاد را از اسلام دور کنیم، تضمینی برای زنده ماندن آن نیست، تصریح کرد: اگر جهاد حضور مردم در سال ۸۸ نبود، آیا امروز این امنیت وجود داشت. در ۹ دی عده ای با کفن به میدان آمدند و آن روحیه شهادت را نشان دادند و از برکت این اقدام جهادی، انقلاب همچنان زنده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: زمانی که فتنه به وجود آید، باید با تمام تلاش را برای خاموش کردن آتش فتنه به کار بست. در فتنه ۸۸، مردم بصیرت یافتند و چهره واقعی دشمنان برایشان نمایان شد. امروز مردم بصیرت یافتند و دشمن و دوست را می شناسند.
وی جهاد مجاهدان و خون شهیدان را موجب ایجاد امنیت حوزه های علمیه، مساجد، حسینیه ها، دانشگاه ها و مدارس عنوان کرد و گفت: اگر این انقلاب با جهاد مجاهدان و خون شهیدان به ثمر نمی نشست، مقاومت در سویه و یمن و لبنان نبود، امروز ما نمی توانستیم در آرامش انتخابات برگزار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حفاظت کشور از فتنه ها را نیازمند وجود فرهنگ ایثار و جهاد در کشور دانست و گفت: انتخاب صحیح و با بصیرت و کنار زدن فتنه گران، فتنه های شدید بعدی را دفع می کند.
وی افزود: این که مرز ما توسعه یافته و مجاهدان در آنجا می جنگند، از برکت خون شهیدان است؛ از برکت مجاهدتهاست که قدرت های جهانی مجبور می شوند از خواسته های استکباری خود عقب بنشینند و تقاضای توافق با کشور ما را داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری این مرد حکیم فرزانه و آینه تمام نمای امام فرزانه که مو به مو شجاعت و معنوت و ارتباطات الهی رهبر کبیر در او دیده می شود، می گوید که ما هزینه زیادی پرداختیم که برجام تحقق یابد؛ این شهادت ها بود که هسته ای ما را محقق کرد و اگر باب شهادت باز ادامه می یافت، هسته ای ما هسته ای دیگری بود.
وی با بیان این که اگر مسئولان با پنج قدرت مذاکره می کنند، به دلیل روحیه جهادی و جاری بودن فرهنگ شهادت در جامعه است، گفت: اگر مسئولان به تنهایی بودند، دیدیم که در مکه هزاران حاجی را با لب تشنه شهید کردند و جنازه هیچ یک از حاجیان را به کشورهایشان پس نمی دادند، ولی زمانی که مقام معظم رهبری با شجاعت ایستادند و درباره واکنش شدید جمهوری اسلامی آل به آل سعود هشدار دادند، به تنها کشوری که جنازه ها را تحویل دادند، ایران بود. در اینجا مسئله جمهوریت نیست، مسئله ولایت و گفتمان امام و انقلاب است که ما را قدرت مند کرده است؛ اگر نباشد، ما هیچ چی نداریم.
حجت الاسلام والمسلمین درباره سومین باب بهشت که بر اساس روایات از قم باز می شود، گفت: محبت اهل بیت علیهم السلام درب ورود به بهشت است. پیامبر اسلام(ص) هیچ اجری برای نبوت خود نخواستند، مگر مودت قربی. چهارده معصوم، خورشید توحید محض در چهارده آینه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
4
از کی تا حالا باب شهادت بسته شده؟
ناشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
اقای صدیقی هیچ وقت بنده ندیدم ونشنیدم امام به جمهوریت مثل شما نگاه کند
جمهوریت نیز به اندازه اسلامیت در نزد امام اهمیت داشت
لطفا با مردم با زبان چند دهه پیش صحبت نکنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین