کد خبر: ۳۴۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

شکست رکورد دایی در روز حذف از جام ملت‌ها

یک سال پیش جواد نکونام در روزی که تیم ملی ایران در ضربات پنالتی مقابل عراق شکست خورد و از جام ملت‌ها حذف شد، توانست از رکورد 148 بازی علی دایی عبور کند و با 149 بازی بیشترین بازی ملی را برای ایران انجام داده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در سومین روز از بهمن روزشمار فوتبال ایران و در سال 93، جواد نکونام با حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا، صد و چهل و نهمین بازی ملی خود را انجام داد و به این ترتیب رکورد 148 بازی ملی مورد تایید فیفا که پیش از این در اختیار علی دایی بود را شکست، اما همچنان دایی رکورددار بیشترین گل زده ملی است.

به گزارش ایسنا، در سال 93 و در چنین روزی، دیدار تیم‌های ایران و عراق از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در پایان 120 دقیقه با تساوی سه بر سه دو تیم به پایان رسید اما شاگردان کی‌روش در ضربات پنالتی مغلوب عراقی‌ها شدند. این شکست در شرایطی رقم خورد که تیم ملی ایران تا دقیقه 43 یک بر صفر از حریف خود پیش بود اما پس از اخراج مهرداد پولادی به دلیل تصمیم اشتباه بنجامین ویلیامز و ده نفره شدن ایران، عراقی‌ها شانس‌شان برای پیروزی را افزایش دادند.

گل‌های این دیدار را برای ایران سردار آزمون در دقیقه 24، پورعلی گنجی در دقیقه 104 و رضا قوچان نژاد 119 و گل‌های عراق را هم احمد یاسین در دقیقه 56، یونس محمود 103 و اسماعیل ضرغام 116 به ثمر رساندند.

البته پس از این بازی کمیته مبارزه با دوپینگ ایران، مدارکی از دوپینگی بودن بازیکن تیم ملی عراق علی عبد الزهرا در زمان حضورش در تیم تراکتورسازی ارائه کرد و بر این اساس او نباید مقابل ایران به میدان می‌رفت. به همین دلیل و تا مشخص شدن این پرونده، تیم ملی ایران چند روز بیشتر در استرالیا ماند تا شاید رایی را صادر کند که تیم ملی ایران به مرحله بعد صعود کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین