کد خبر: ۳۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

سخنان رئیس‌جمهور درباره انتخابات مبتنی بر قانون‌ اساسی‌ بود

نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد صبح امروز سوم بهمن ماه به ریاست استاندار یزد، دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و باحضور نمایندگان مهریز و یزد، معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استاندار و سایر اعضا برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
استاندار يزد در اين نشست با گراميداشت پيشاپيش ايام دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي گفت: همكاري ها، همدلي ها و انسجام ملي به رهبري امام راحل اتفاق افتاد، رژيم سلطنتي شاهنشاهي به دست مردم انقلابي ايران سرنگون شد و نظام جمهوري اسلامي ايران برقرار گرديد.

سيدمحمد ميرمحمدي در ادامه به دو ملاقات اخير استانداران و فرمانداران با مقام معظم رهبري و رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: در هر دو جلسه نكات مؤثر و بسيارخوبي در رابطه با انتخابات و موضوع پساتحريم مطرح شد.

به گزارش خبرآنلاین، وي افزود: رهبر فرزانه انقلاب در اين نشست به رعايت الزامات رقابت سالم و حضور حداكثري مردم در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره و بر لزوم رعايت مرّ قانون در تمام مراحل انتخابات پيش رو تأكيد كردند.

استاندار يزد تصريح كرد: شايسته است زمينه حضور حداكثري مردم در انتخابات و برگزاري انتخابات رقابتي، پرشور و باشكوه را در هفتم اسفند ماه سال جاري فراهم كنيم.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: در بحث برجام و پساتحريم نيز مقام معظم رهبري اين موفقيت را حادثه اي بزرگ و مهم دانستند و ضمن تقدير از دولت تدبير و اميد و تيم مذاكره كننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران، بر سياست هاي اقتصاد مقاومتي تأكيد كردند.

ميرمحمدي گفت: تأكيد رهبر فرزانه انقلاب بر اين است كه رفع تحريم هاي ظالمانه را بايد يك فرصت تلقي كنيم، اقتصاد كشور را مبتني بر دانش، توليد و فناوري بنيان نمائيم تا اقتصاد كشور از چنان استحكامي برخوردار شود كه تكانه هاي اقتصادي دنيا نتواند آن را متزلزل و منفعل كند.

ديدار استانداران و فرمانداران با رئيس جمهور

استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به ديدار با رئيس جمهوري اسلامي ايران و معاون اول رئيس جمهوري اشاره كرد و افزود: حجت الاسلام و المسلمين روحاني در همايش استانداران و فرمانداران، نكات دقيق، ارزشمند و مبتني بر قوانين موضوعه و قانون اساسي در رابطه با انتخابات مطرح نمود و بر بي طرفي، عدم مداخله، اجراي مرّ قانون، امنيت كامل، برگزاري رقابتي سالم با حضور حداكثري و پرشور و نشاط مردم در انتخابات تأكيد كرد.

وي ادامه داد: در اين ديدارها مقررشد وزيران كشور و اطلاعات به نمايندگي از دولت يازدهم با اعضاي محترم شوراي نگهبان جلساتي را برگزار كنند تا زمينه رقابتي سالم با مشاركت بالاي مردم در چارچوب قانون فراهم شود.

ارزيابي استان ها بر اساس ميزان اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به ديدار با معاون اول رئيس جمهوري اشاره و تصريح كرد: در اين ديدار معاون اول رئيس جمهوري بر اجرايي شدن سياستهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي تأكيد كرد و ملاك ارزيابي استانها را براساس اجراي اين سياستها دانست.

ميرمحمدي اظهار داشت: براين اساس بايد تمام دستگاهها در كشور و استان بسيج شوند و مديريت اقتصادي كشور با رويكرد اقتصاد مقاومتي به يك فرهنگ در بين مسئولان و مردم تبديل شود و اين فرهنگ توسعه يابد.

وي از مديران كل و مسئولان دستگاههاي اجرايي استان خواست در زمينه اقتصاد مقاومتي توجه لازم را داشته باشند و ضمن محدودتر كردن حوزه مديريتي خود و چابك نمودن آن، ميدان را براي مشاركت بخش خصوصي باز نمايند.

استاندار يزد در پايان سخنان خود با اشاره به تصويب اجراي كمربند سبز محور اشكذر - ميبد و گزارش اين طرح توسط مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تأكيد كرد: استان يزد از لحاظ فضاي سبز و توسعه اين فضا فقير است و براي شادابي، نشاط و آرامش بيشتر زندگي مردم بايد به هر نحو ممكن اين فضاهاي سبز در نقطه نقطه استان توسعه يابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین