کد خبر: ۳۴۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

زندانی یمنی بازداشتگاه گوانتانامو پس ازپایان محکومیت 14‌ساله: آزادی نمی‌خواهم!

تارنمای رادیو صدای آلمان (دویچه وله) گزارش داد: یک زندانی یمنی بازداشتگاه گوانتانامو پس ازپایان محکومیت 14 ساله خود حاضر نیست این بازداشتگاه را ترک کند. او گفته که نمی‌تواند درکشوری زندگی کند که بستگانی درآنجا ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به‌گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا محمدعلی عبدالله بواصیر، زندانی بازداشتگاه گوانتانامو قراراست روزچهارشنبه (27 ژانویه/7 بهمن) آزاد شود، اما او با آزادی خود و ترک این بازداشتگاه مخالفت کرده است.

به گزارش آفتاب به نقل از دویچه‌وله، این زندانی قرار بوده پس از آزادی به کشور دیگری فرستاده شود، اما سخنگوی پنتاگون از افشای نام این کشور خودداری کرد. 

این مقام وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که تا کنون با کشورهای مختلفی درباره پذیرش این زندانی گفت وگو شده، اما به دلیل مخالفت وی با ترک بازداشتگاه، نام او هم چنان در فهرست زندانیانی که باید آزاد شوند، باقی خواهد ماند.

این منبع خبری افزود: جان چندلر، وکیل این زندانی به رسانه های آمریکایی گفت که پس از سال ها حبس، موکلش این احساس را دارد که قادر نیست 'زندگی خود را خارج از زندان' سروسامان دهد.

چندلر افزود : موکلش مایل نیست به کشوری فرستاده شود که در آنجا خانواده یا بستگانی ندارد.

او در زندان در مخالفت با حبس های طولانی به همراه برخی دیگر از زندانیان دست به اعتصاب غذا زده بود.

قرار است که به طور رسمی در روز پنج شنبه 8 بهمن ماه (28 ژانویه) دستور آزادی دو تن از زندانی بازداشتگاه گوانتانامو اعلام شود. هم اکنون 91 نفر در بازداشتگاه گوانتانامو به سر می برند که به گفته مقامات آمریکایی، 34 تن از آنان باید آزاد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین