کد خبر: ۳۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: چاره‌ای جز ارائه لیست مشترک نداریم

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به رایزنی‌های روسای جمهور و مجلس با شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت‌ متقاضیان کاندیداتوری مجلس، اظهار کرد: بسیار امیدوارم که در شورای نگهبان که نهادی فراجناحی است، تجدید‌نظری اساسی در این رابطه صورت بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه در انتخابات پیش روی مجلس کاندیداهای خود را در قالب لیستی واحد معرفی می‌کند یا شاهد ائتلاف این حزب با جریان اصلاحات خواهیم بود، با بیان اینکه تا اعلام نهایی نامزدهای دارای صلاحیت از سوی شورای نگهبان نمی‌توان درباره چگونگی لیست‌های انتخاباتی صحبت کرد، اظهار کرد: در حال حاضر منتظریم تا مشخص شود از رایزنی‌های روسای جمهور و مجلس با شورای نگهبان چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

به گزارش آفتاب، وی با تأکید بر اینکه انتخابات زمانی به معنای واقعی کلمه برگزار می‌شود که طی آن رقابتی حداقلی مشاهده شود، خاطرنشان کرد: لازمه شکل گیری رقابتی حداقلی در انتخابات،‌ حضور همه سلیقه‌های درون نظام در این عرصه است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه خانه ملت باید آینه ملت باشد، گفت: زمانی که قانون اساسی حق و حقوق اقلیت‌های دینی از جمله زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان آشوری و ارامنه را می‌پذیرد، جای آن دارد که تمامی جناح‌های سیاسی بتوانند خود را در معرض انتخاب ملت قرار دهند.

دهقان با بیان اینکه این ملت است که باید احراز صلاحیت نمایندگان را انجام دهد،‌افزود: این موضوع منافاتی با نظارت شورای نگهبان ندارد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه به رایزنی‌های انجام شده با شورای نگهبان امیدوار است و به لطف خدا در اسفندماه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

وی در ادامه در مورد احتمال ائتلاف اعتدالیون با اصلاحات و ارائه لیست مشترک انتخاباتی توسط این دو جریان، خاطرنشان کرد: آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، تمام اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و حتی معتدلین اصولگرا و مستقلین اعتدال‌گرا در انتخابات پیش رو چاره‌ای جز وحدت کلمه و ارائه لیست مشترک ندارد.

دهقان با اشاره به افرادی که از حوزه انتخابیه تهران تأیید صلاحیت شده‌اند، گفت: گرچه تا به اینجای کار تعداد کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب، اعتدالیون معتدلین اصولگرا در تهران که از سوی شورای نگهبان صلاحیت شان تأیید شده است به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، اما امیدواریم که پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، بتوانیم در قالب یک لیست واحد، جمعی از اعتدالیون را فراتر از یک جناح معرفی نماییم.

این عضو حزب اعتدال و توسعه همچنین به وضعیت و تعداد تأیید صلاحیت‌ شده‌ها در سایر حوزه‌های انتخابیه اشاره و اظهار کرد: در سایر حوزه‌های انتخابیه وضعیتی مشاهده می‌شود که گویی فقط یک گزینه نیز برای رقابت وجود دارد. با این وجود امید دارم که با نظر اعضای محترم شورای نگهبان بتوان شاهد شکل‌گیری رقابتی شایسته در همه حوزه‌های انتخابیه باشیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان به پیش‌بینی فضای انتخابات در دوران پس از اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت متقاضیان کاندیداتوری پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان نهادی فراجناحی محسوب می‌شود و 6 فقیه عادل و 6 حقوقدان دارای صلاحیت در این نهاد حضور دارند، بسیار امیدواریم تجدید نظری اساسی در رابطه با افراد حائز صلاحیت در این نهاد صورتب گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین