کد خبر: ۳۴۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات:

ره‌پیک: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تا پایان امروز اعلام می‌شود

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تا پایان امروز نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان به وزارت کشور اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سیامک ره‌پیک اظهار کرد: طبق قانون نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان از طریق هیات مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه نیز نتایج را به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد تا به اطلاع داوطلبان برسد.

به گزارش آفتاب، وی افزود: در مهلت 30 روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شده است برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.

ره‌پیک اضافه کرد: علاوه بر آزمون، پرونده داوطلبان خبرگان از جهات دیگر نیز در جلسات فشرده و متعدد فقهای شورای نگهبان بررسی شد که طبق تقویم زمانبندی این بررسی ها امروز به پایان می‌رسد و نتایج آن اعلام می‌شود. نتایج آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان محرمانه است و فقط به خودشان اعلام می شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج از جانب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، فرصتی سه روزه بود تا کسانی که رد صلاحیت شده‌اند یا صلاحیت‌شان احراز نشد، اعتراض‌شان را اعلام کنند.

ره‌پیک افزود: در مهلت مقرر افرادی که تمایل داشتند مدارک‌شان را ارسال و شکایت‌شان را اعلام کردند و اکنون در حال بررسی شکایات هستیم و همه اعضا و کارشناسان شورای نگهبان تمام وقت مشغول کارند تا در مهلت مقرر بتوانند کار را به نتیجه برسانند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تا پایان امروز به وزارت کشور اعلام می‌شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: چون اکنون در اواسط بررسی شکایات هستیم و پرونده ها در حال بررسی است امکان ارائه آمار دقیق از کسانی که شکایات‌شان پذیرفته شده، وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد نتایج بررسی شکایات داوطلبان رد و عدم احراز صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی طبق جدول زمانبندی تا پایان روز 16 بهمن اعلام شود.

ره پیک همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار و اسامی منتشر شده در برخی رسانه ها درباره تایید یا رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات اسفند تاکید کرد: هیچ آمار غیر رسمی را در این باره تایید نمی‌کنیم.

وی گفت: در یک مرحله درباره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی ها در هیات های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت صورت گرفت که نتایج آن به شکل محرمانه به فرمانداری ها اعلام شد و آنها هم به داوطلبان اعلام کردند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد: ما در این باره هیچ اعلام عمومی از طریق رسانه‌ها نداریم و انتشار این اسامی و فهرست‌ها با هر انگیزه‌ای و از هر طریق کسب شده باشد نه فقط صحیح نیست که قابل پیگرد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین