آفتابنیوز : کاظمی دینان امروز در نشست خبری که پیرامون ارائه جزییات هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه برگزار شد، با بیان اینکه با گذشت یک سال وقفه در برگزاری جشنواره ترافیک و رسانه امسال در 26 بهمنماه هفتمین دوره جشنواره ترافیک و رسانه برگزار میشود، گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در خبرنگاران برای فعالیت هرچه بیشتر در حوزه ترافیک، به وجود آوردن حفظ رقابت حرفهای، برقراری تعامل بیشتر میان دستاندرکاران حمل و نقل و رسانهها، تاکید بر انعکاس جامع، دقیق، سریع و... اخبار حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری در رسانههای جمعی برگزار میشود.
وی با بیان اینکه این جشنواره دارای بخشهای گوناگون اعم از رسانههای مکتوب، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای تصویری و رسانههای شهروندی برگزار میشود، گفت: محور اصلی این جشنواره شامل ترافیک، آموزش و فرهنگسازی، قانون و مجریان، تعامل بین بخشی، ترافیک و رسانههای شهروندی، ترافیک و توسعه پایدار، ترافیک و انسان و... بوده است.
دبیر هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه با بیان اینکه موضوع خط سفید با توجه به اینکه در سند اجتماعی و فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک مورد توجه ویژه قرار گرفته گفت: تاکنون 1972 اثر اعم از 185 یادداشت، 160 عکس، 175 تیتر، 161 مقاله، 172 خبر، 186 گزارش، 194 گزارش خبری، 174 گفتوگو و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
به گزارش ایسنا، همچنین میرزایی معاون آموزش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره، در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص اشکالات ایجاد شده در هنگام ارسال آثار گفت: سعی شده است که ارسال آثار کاملا به صورت الکترونیکی و غیردستی باشد اما به دلیل برخی بروز مشکلات نرمافزاری نتوانستهایم که به صورت صددرصد ارسال آثار، سیستماتیک باشد و به همین دلیل زمینهای فراهم شد تا متقاضیان به صورت دستی نیز آثار خود را ارسال کنند و امیدواریم سال آینده مشکلات مرتفع و به صورت سیستمی آثار ارائه شود.
به گزارش ایسنا، معاون آموزش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه هفتمین جشنواره رسانه و ترافیک، آخرین جشنواره است، به ایسنا گفت: چنین مباحثی میان مسئولان شهرداری مطرح شد که چرا وقتی اداره کل روابط عمومی، جشنواره رسانههای شهری را برگزار میکند، جشنواره ترافیک و رسانه موازی با آن برگزار شود اما سرانجام با رایزنیهای صورت گرفته توانستیم مسوولان روابط عمومی شهرداری را متقاعد کنیم. از آنجایی که ترافیک اهمیت ویژهای در افکار مردم جامعه دارد و بیشترین تاثیر را در مسائل اجتماعی میگذارد، بایستی جشنواره جدا داشته باشد که خوشبختانه مورد قبول مسوولان نیز قرار گرفت.