کد خبر: ۳۴۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

دادستانی: بازداشت 7 نفر و توقیف رستوران به دلیل "مسائل خلاف عفت عمومی" و مبارزه با "شبیخون فرهنگی"

دادستان عمومی و انقلاب پردیس به نام این رستوران اشاره‌ای نکرده٬ اما افزوده که مالک این رستوران مراسم «مختلط» برگزار می‌کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : دادستان عمومی و انقلاب پردیس از پلمب بزرگ‌ترین رستوران شرق تهران به دلیل «مسائل خلاف عفت عمومی و عدم رعایت مسائل شرعی و قانونی» خبر داد.  
 به گزارش میزان٬ حیدر فتاحی گفته این اقدام دادستانی «در راستای مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی» صورت گرفته است.  
 
دادستان عمومی و انقلاب پردیس به نام این رستوران اشاره‌ای نکرده٬ اما افزوده که مالک این رستوران مراسم «مختلط» برگزار می‌کرده است.

​دادستان عمومی و انقلاب پردیس همچنین گفته «طبق گزارشات واصله» ٬ «مواد مخدر و مشروبات الکلی» نیز در اختیار مدعوین قرار می‌گرفته است.

فتاحی از دیگر اتهامات مالک رستوران را «ایجاد یک راه مخفی در پشت رستوران و احداث یک ویلا» ٬ «دعوت از خواننده‌های زیرزمینی» و برگزاری مراسم «خلاف منافی عفت» همراه با «صرف مشروبات الکی و مواد مخدر در این مکان» اعلام کرده است.  وی از بازداشت هفت نفر در ارتباط با این پرونده و کشف «مقادیری از مشروبات الکی و مواد مخدر» پس از ورود ماموران به این رستوران خبر داده است.

آن‌طور که دادستانی پردیس اعلام کرده ماموران موفق به بازداشت مالک رستوران نشده‌اند و وی در حال حاضر «متواری» است.

ماموران پلیس اماکن و امنیت اخلاقی در طرح‌های مشترک به بهانه «بدحجابی» ٬ رعایت نشدن «شئونات اسلامی» و «ارائه قلیان به بانوان» به صورت فصلی با قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها برخورد می‌کنند.

تیرماه سال جاری ماموران نیروی انتظامی حدود ۸۷ رستوران سنتی، چایخانه و قهوه خانه را در منطقه فرحزاد تهران به دلیل «بدحجابی و ارائه قلیان به خانم‌ها» پلمب و زنان «بدحجاب» حاضر در این اماکن را نیز بازداشت کردند.

نداشتن پروانه فعالیت٬ رعایت نشدن اصول بهداشتی یا سرو قلیان و مواد غذایی بعد از ساعت ۱۲ شب نیز از دیگر دلایل برخورد با این اماکن اعلام شده است. با این حال عمده‌ترین علت پلمب این اماکن٬ گردهمایی جوانان به صورت آنچه مقام‌های جمهوری اسلامی آن را «مختلط» می‌نامند و «بدحجابی» اعلام شده است. پیش از این خلیل هلالی٬ رئیس پلیس اماکن ناجا از ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها خبر داده و گفته بود خانم‌ها در محیط‌های عمومی سفره‌خانه‌های سنتی هم اجازه کار ندارند.

وی افزوده بود «طبق قانون، تردد و اشتغال زنان حتی اگر صاحب پروانه کسب نیز باشند، در داخل قهوه خانه‌ها ممنوع است.» در ایران زنان تنها با وجود یک «مباشر» مرد می‌توانند مجوز کافی‌شاپ یا سفر‌ه‌خانه سنتی دریافت کنند.

اسکندر آزموده٬ رئیس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران هم گفته «کافی‌شاپ‌ها نباید روبرو یا نزدیک آرایشگاه زنانه یا دبیرستان دخترانه باشند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین