کد خبر: ۳۴۴۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

رهن و اجاره به اتباع خارجی بدون اجازه دولت ممنوع شد

وی عنوان کرد: همچنین برای یک صاحب ملک در یکی از محلات اهواز که اقدام به اجاره منزل خود به اتباع خارجی غیر مجاز کرده، پرونده قضایی تشکیل و به عنوان اقدام غیرقانونی در حال رسیدگی است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: هرگونه عقد قرارداد اجاره و رهن واحد مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی بدون اجازه دولت ممنوع است.

حمید سیلاوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کلیه مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی هستند و براین اساس با اسکان‌دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

وی افزود: مشاوران املاک موظفند در اولین فرصت نسبت به قانونمند کردن اجاره مسکن به اتباع خارجی اقدام کنند و اتباع خارجی نیز به موجب مصوبه هیات دولت کلیه اتباع و مهاجرین خارجی باید مجوزهای لازم را جهت اجاره مسکن ارائه کنند.

سیلاوی با بیان این‌که عقد اجاره‌نامه بین موجر و اتباع خارجی توسط مشاورین املاک بدون دریافت "مجوز اجاره مسکن" از اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اکیدا ممنوع است؛ عنوان کرد: مشاوران املاک موظفند در صورت انعقاد قرار داد با اتباع خارجی فرم "مجوز اجاره مسکن" را تکمیل و پس از استعلام از اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و تایید استعلام، نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد: عقد هرگونه قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم مسکونی، تجاری و صنعتی و املاک، توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز ممنوع بوده و با متخلف برابر قوانین بر خورد خواهد شد. در این زمینه در حال حاضر 3 بنگاه مشاوران املاک با توجه به تخلفات انجام گرفته تعطیل و پرونده 3 بنگاه دیگر در حال رسیدگی است.

وی عنوان کرد: همچنین برای یک صاحب ملک در یکی از محلات اهواز که اقدام به اجاره منزل خود به اتباع خارجی غیر مجاز کرده، پرونده قضایی تشکیل و به عنوان اقدام غیرقانونی در حال رسیدگی است.

سیلاوی گفت: مشاورین املاک در استان موظفند، فرم های "مجوز اجاره مسکن" را از اتحادیه تهیه و در صورت مراجعه اتباع خارجی جهت رهن و یا اجاره مسکن و یا واحد تجاری نسبت به تکمیل آن و ارسال به اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی جهت تاکید یا عدم تاکید اقدام کرده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهند.

وی افزود: در صورت عدم انجام این امر و انعقاد قرارداد بدون اجازه دولت، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده 9 آیین نامه اجرایی ماده 81 قانون نظام صنفی خواهند شد که منجر به پلمپ این واحدهای متخلف که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره یا رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی، اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، خواهند شد.

سیلاوی اظهار کرد: هماهنگی لازم با اتحادیه مشاورین املاک استان خوزستان صورت گرفته و همکاری این بنگاه‌ها و مردم فهیم خوزستان، در پایداری امنیت و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری و بی‌نظمی کمک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
1
1
باید کل کشور این قانون اجرایی بشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین