کد خبر: ۳۴۴۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

عوامل فیلم «یحیی سکوت نکرد» در محاصره خودسرها

البته نکته جالب توجه دراین اتفاقات اظهار نظر آیت الله نمازی امام جمعه کاشان ساعتی پیش از برگزاری این نشست است.
آفتاب‌‌نیوز : سایت روزنامه ایران نوشت: طبق اعلام رسانه‌ها یکشنبه شب قرار بود جلسه نقد و بررسی فیلم «یحیی‌ سکوت نکرد» باحضور کارگردان‌ و بازیگر اصلی آن فاطمه معتمدآریا در تنها مجتمع سینمایی کاشان برگزار شود. این نشست برگزار هم شد اما با یک سری حواشی عجیب و غریب.

طبق خبر سایت های محلی کاشان عده‌ای با تجمع مقابل پردیس سینمایی این شهر به حضور فاطمه معتمدآریا در این شهر اعتراض کرده‌اند و این اعتراض خود را با الفاظ رکیک و خلاف شرع نشان دادند. سایت کاشان نیوز از دخالت نیروی انتظامی برای متفرق کردن این جمع خبر داده است.

با این حال و برخلاف این تجمع، اکران فیلم به خوبی انجام و جلسه نقد نیز برگزار شد و معتمد آریا ضمن سخنانی در تمجید فرهنگ و هنر کاشان گفت از اینکه سینمای هنر و تجربه سیاسی نبوده و به دنبال پول نیست به آن علاقه دارد. معتمدآریا پس از جلسه نقد، قصد گفتگو در حضور مسئولین با معترضین را داشت که معترضان نپذیرفته‌اند. پس از خارج شدن معتمدآریا به دلیل حضور تعدادی از معترضان در مجاور سالن سینما سانس آخر سینما کاشان فیلمی را به نمایش نگذاشت.

عوامل فیلم «یحیی سکوت نکرد» در محاصره خودسرها

البته نکته جالب توجه دراین اتفاقات اظهار نظر آیت الله نمازی امام جمعه کاشان ساعتی پیش از برگزاری این نشست است.

نمازی در خلال سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان که خبر آن ساعتی قبل از نشست در پورتال خبری کاشان منتشر شده نسبت به حضور معتمدآریا در این شهر واکنش نشان داده و گفته است: «در شرایط کنونی که جهان با بحران معنویت و بحران اخلاقی روبروست حضور یک هنرپیشه ممنوع التصویر در شهرستان سنتی و کهن و حزب اللهی کاشان، بازی با اعتقادات و باورهای دینی مردم است.»

او در ادامه صحبت‌هایش نیز در خصوص برگزار شدن این نشست به به برگزارکنندگان آن هشدار داده است: «در رابطه با هنر پیشه ممنوع التصویر درکاشان از فرماندارکاشان خواسته شد تا سریع اقدام کند و چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود بیاید عواقب آن بر عهده برگزارکنندگان است.» و دقیقا چند ساعت پس از این اظهار نظر تجمع اعتراض آمیز مذکور شکل می‌گیرد.

اما گویا اعتراضات در این تجمع بیش از تصور عوامل فیلم بوده است. کاوه ابراهیم‌پور کارگردان فیلم «یحیی سکوت نکرد» در گفتگو با ایلنا از ماجرای اتفاق افتاده گفته است.

به گفته ابراهیم‌پورهنگامی که او و معتمدآریا می‌خواستند وارد سالن شوند جمعیتی نزدیک به 50 تا 60 نفر در جلوی سینما تجمع کرده بودند و با عصبانیت تمام علیه فیلم و معتمدآریا شعار می‌دادند و خواستار خروج آن ها از شهر بوده‌اند.

به همین دلیل ابراهیم‌پور و معتمدآریا مجبور می شوند از درب پشتی وارد سالن سینما شوند: «زمانی که این گروه خودسر متوجه شدند ما قصد ورود به سالن را داریم؛ به ما حمله کردند و الفاظ به شدت زشت و نادرستی به ما گفتند. آنها به من و خانم معتمدآریا ناسزاهایی می‌گفتند که تاکنون نشنیده‌ بودم اما با کمک نیروی انتظامی سرانجام توانستیم وارد سالن شویم. بعد از نمایش فیلم؛ جلسه نقد و بررسی برگزار شد اما در زمان برگزاری باوجود آنکه جمعیت زیادی در داخل سالن مشتاقانه حضور پیدا کرده ‌بودند، گروه زیادی نیز در بیرون سالن با صدای بلند فحاشی می‌کردند و به شدت تلاش داشتند داخل سالن شده و نظم جلسه را به‌هم بریزند که با درایت نیروی انتظامی و مدیریت آن‌ها این امر رخ نداد.»

به گفته این کارگردان با اینکه بیشتر روی سخن‌ معترضان با معتمدآریا بود اما این بازیگر پیشنهاد می کند بعد از پایان جلسه نقد و بررسی فیلم؛ سالن تخلیه شود و گروه معترض به داخل سالن بیایند و رودرو با هم گفت‌وگو کنند تا او پاسخ سوالات آن‌ها را بدهد. اما با وجود آنکه نیروی انتظامی این پیشنهاد را پذیرفته و اعلام کرده آماده همکاری است اما گروه معترض پیشنهاد را نپذیرفتند و به اعتراضات خود ادامه داده‌اند.

ابراهیم‌پور در خصوص آخر و عاقبت این حاشیه هم گفته: «بعد از پایان جلسه ما به سختی با همکاری نیروی انتظامی از سالن خارج شدیم و به سرعت به سمت ماشین‌های خود حرکت کردیم. در هنگامی که سوار اتومبیل شده بودیم بازهم دو نفر روی سقف ماشین آمده و قصد داشتند با شکستن شیشه‌ها وارد خودرو شوند که نیروی انتظامی مانع آن‌ها شد. همچنین زمانی که درحال حرکت بودیم تعدادی موتورسوار ما را تعقیب می‌کردند ولی نتوانستند به ما دسترسی پیدا کنند. صدای جیغ، فریاد و فحاشی معترضان در طول برگزاری نشست و همچنین بعد از آن کاملا به گوش می‌رسید.»

با این حال این سوال مهم وجود دارد که چرا بازیگری که در قاعده و چارچوب نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند، مجوز فعالیت دارد، فیلم هایی که بازی می کند از بدنه وزارت ارشاد همین نظام مجوز می‌گیرند و در همین کشور زندگی می‌کند این چنین باید مورد اعتراض عده‌ای قرار گیرد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
4
پلیس کجا بود؟ چند نفر دستگیر شدند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین