کد خبر: ۳۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

جنبش تویئتری زنان مسلمان انگلیس در پاسخ به کامرون+عکس

زنان مسلمان انگلیسی به دنبال مطرح شدن یکسری اظهارنظرهای توهین آمیز علیه آنها از سوی نخست وزیر این کشور درباره آنچه که وی "تحت سلطه بودن زنان مسلمان" خوانده اقدام به راه‌اندازی یک جنبش در شبکه اجتماعی توئیتر در واکنش به این اظهارنظر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ظاهرا این اظهارنظرهای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در ارتباط با مساله اجباری شدن آزمون زبان انگلیسی برای زنان مسلمان بوده است.

دولت دیوید کامرون اخیرا اعلام کرده که قصد دارد در راستای تلاش برای یکپارچه کردن مهاجران در جامعه انگلیس آزمون زبان انگلیسی را برای زنان مسلمان اجباری کند.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از یک منبع خبری در دولت انگلیس گزارش داد: دیوید کامرون می‌داند که تحت سلطه بودن زنان مسلمان به طور سنتی یک مساله حساس است اما مساله کشیده شدن جوانان به افراط گری بدون در نظر گرفتن یک تغییر فرهنگی در درون جامعه قابل برخورد نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که جمله مطرح شده در خصوص تحت سلطه بودن سنتی زنان مسلمان باعث خشم زنان مسلمان انگلیس شده است.

شدینا جان محمد یک زن مسلمان 41 ساله انگلیسی یکی از این زنان است که اظهار نظر دیوید کامرون را ناراحت کننده می‌داند.

وی گفت: اظهارنظرهای زیادی درباره زنان مسلمان مطرح می‌شود که از نظر من هیچ نسبتی با استعدادها و دستاوردهای زنان مسلمان در انگلیس ندارد. از نظر من این اظهارنظرها تنها باعث تقویت عقاید کلیشه‌ای درباره این زنان می‌شود.

وی در واکنش به این اظهارنظر گفت: من به طریقی مطابق با فرهنگ انگلیسی با آن پاسخ دادم و آن پاسخی همراه با طعنه بود من در شبکه تویئتر یک هشتگ با عنوان "به طور سنتی تحت سلطه" راه انداختم که به دنبال آن یک سری مثال‌های جالب و شوخی‌های سیاه مطرح شد و این جنبش شکل گرفت.

جان محمد گفت که زنان مسلمان انگلیسی زیادی جذب این هشتگ شدند و جان محمد برنامه ریزی کرده که یکشنبه شب اقدام به راه انداختن یک به اصطلاح طوفان تویئتری با هدف دادن پیامی واضح به نخست وزیر انگلیس کند.

جان محمد پاسخ داده شده به جنبش خود را به طرز غیر قابل باور الهام بخش و گسترده توصیف کرد. او گفت: پاسخ‌هایی که داده شد به شدت پویا و پرانرژی و خوشبینانه بودند و آنها پاسخشان به نخست وزیر انگلیس را به شیوه‌ای بسیار مثبت که نشان می‌دهد زنان مسلمان واقعا خواهان تعامل با دولت انگلیس هستند ارائه کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین