آفتابنیوز : تحليل گران ميگويند: درحاليكه مايكروسافت در رقابت بر سر خريد بخشي از شركت AOLاز گوگل شكست خورده ، اين غول نرم افزار درصدد است از سلطه خود بر بازار محصولات دسك تاپ براي رقابت با گوگل در زمينه جستجو و تبليغات بهره بگيرد. مايكروسافت درصدد است جستجوي دسك تاپ را به عنوان قابليتي جديد در ويندوز ويستا بگنجاند و در نهايت آن را به جستجوي اينترنتي بسط دهد.
اين شركت همچنين درصدد است براي غلبه بر گوگل از سرويس تبليغات پرداخت به ازاي هر كليك Adcenter خود و سرويس جستجوي خود كه يكسال از عمر آن ميگذرد، بهره بگيرد.
Adcenter، كه به تازگي مرحله آزمايشي خود را آغاز كرده، با هدف رقابت با سرويس پرتوان تبليغات گوگل، كه بيشترين بخش درآمد اين شركت از آن تامين ميشود، راه اندازي شده است.
آدام سان، مدير msn ميگويد كه صنعت جستجو هنوز در مرحله آغازين خود است و بودجه تبليغات آنلاين شركتها روزبهروز درحال افزايش است.
درچند فصل اخير مايكروسافت تلاشهاي زيادي براي غلبه بر گوگل كرده است؛ اما درعمل اين گوگل بوده كه همواره موفقتر ظاهر شده است.