کد خبر: ۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۳

حرف های قالیباف درباره ترافیک تهران

آفتاب‌‌نیوز : وى ادامه داد: اما تردد زوج و فرد، در دراز مدت روش مناسبى براى حل ترافيك نيست و در گذر زمان تبعات اجتماعى دربر خواهد داشت.

شهردار تهران گفت: نخستين اثر اجتماعى تداوم اجراى اين طرح اين است كه قشرهاى مرفه كه پول دارد،دو تا ماشين با پلاك متفاوت مى‌خرند، اما آنها كه پول ندارند، كنار خيابان مى‌ايستند تا از حمل و نقل عمومى كه مشكلات فراوان دارد، استفاده كنند.

قاليباف، دستكارى پلاك‌هاى خودرو براى حضور در شهر در تمام روزهاى هفته را ديگر اثر اجتماعى اجراى درازمدت‌اين طرح دانست و تاكيد كرد: نبايد شرايطى فراهم شود كه مردم به انجام تخلف براى به دست آوردن حق اجتماعى خود دست زنند.

وى با بيان‌ اين‌كه در مديريت ترافيك تهران مشكل وجود دارد، ترافيك شهرى را به چهار بخش «مديريت ترافيك»، «انتظامات ترافيك»، «فرهنگ و آموزش ترافيك» و «اصلاحات هندسى معابر و احدات گذرگاه‌ها» تقسيم كرد.

قاليباف گفت: به عقيده‌من، مهم‌ترين بخش مشكل ترافيك مديريت ترافيك است كه متاسفانه در تهران وجود دارد.

وى با بيان اين‌كه مجلس، دولت و شهردارى به دنبال ايجاد مديريت واحد ترافيك در تهران هستند، ابراز اميدوارى كرد توجه مسئولان به ترافيك، جدى و كارساز باشد.

شهردار تهران خاطر نشان كرد: اگر توجه به حمل و نقل عمومى داشته باشيم و تقاضاى سفر را كاهش دهيم و پول يارانه بنزين به حمل و نقل عمومى تهران داده شود، ترافيك طى سه سال بر طرف مى‌شود.

وى گفت: بايد شرايطى فراهم شود كه مردم در سفرهاى خويش قدرت انتخاب در استفاده از وسايط نقليه عمومى يا شخصى را داشته باشند.

قاليباف تصريح كرد: هيچ دليلى ندارد كه بنزين مجانى بدهيم و توقفگاه ارزان در اختيار دارندگان خودرو قراردهيم، اما چون حمل و نقل عمومى مناسبى وجود ندارد، نمى‌توان تسهيلات را از مردم گرفت و آنان را از بيرون آوردن خودروهاى خود منع كرد.

شهردار تهران در پاسخ به اين سؤال كه «براى آبگرفتگى معابر در روزهاى بارانى چه‌ برنامه‌اى داريد؟»، گفت: وقتى حجم بارندگى سنگين مى‌شود، آبگرفتگى هم در معابر به وجود مى‌آيد.

وى تاكيد كرد: در بارندگى‌هاى يكى دو روز گذشته تهران، آبگرفتگى بود، اما شهردارى براى رفع آن حضور فعال داشتند.

قاليباف، در خصوص تشكيل مديريت واحد شهرى در تهران خاطر نشان كرد: در برنامه سوم و چهارم بحث مديريت واحد شهرى پيش بينى شده، اما تحقق نيافته است و اكنون تنها با مشاركت و همكارى نزديك مديران شهرى است كه برخى اقدامات صورت مى‌گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین