کد خبر: ۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۱

دیدار حکیم با طالبانی

آفتاب‌‌نیوز : رييس‌جمهور عراق همچنين تصريح كرد: ما معتقديم انتخابات عراق شفاف و آزادانه برگزار شده و هر كسي به نتايج معترض است، مي‌تواند از طريق راه‌هاي قانوني، مراجعه به دادگاه و كميته‌ها و كميسيون عالي انتخابات عمل كند.

طالباني روابط كردها و اعراب شيعه در عراق را تاريخي توصيف كرد و افزود: اين روابط استراتژيك در راستاي همكاري دو طرف قوي و مستحكم خواهد شد.

وي در خصوص روند سياسي كنوني و آينده‌ي عراق اظهار داشت: ائتلاف يكپارچه‌ي عراق و ائتلاف كردستان به ضرورت مشاركت تمام گروه هاي مردمي كه به اصول و اهداف مشترك، قانون مبارزه با تروريسم، حفظ وحدت ملي، تلاش براي آينده‌ي سياسي عراق پايبندند، ايمان دارند.

طالباني ادامه داد: ائتلاف كردهاي عراق و فهرست ائتلاف شيعه در خصوص اصل تشكيل دولت متحد ملي با يكديگر متفق‌القولند.

وي ادامه داد: حضور ديگر گروه‌ها نيز بايد براساس برنامه‌ريزي باشد. هم‌چنين اين گروه‌ها بايد به برخي از اصول كه مهم‌ترين آن مخالفت با تروريسم است پايبند باشند.

سيدعبدالعزيز حكيم نيز نسبت به ايجاد فضاهاي دوستانه و نتايج مثبت حاصل شده از مشاركت تمام گروه‌ها ابراز خرسندي كرد.

وي مذاكرات خود را با طالباني مثبت خواند و گفت:‌ اين مذاكرات بر چندين محور اصلي از جمله انتخابات، روابط طولاني استراتژيك تمام گروه‌هاي عراقي، چگونگي مشاركت ديگر گروه‌ها در دولت آينده، مساله‌ي بعثي‌زدايي، مبارزه با تروريسم و تغيير قانون اساسي عراق متمركز بود.

حكيم نيز ائتلاف استراتژيك بين كردها و شيعيان را درعراق ستود و اظهار داشت: ائتلاف ما به معناي دور نگه داشتن ديگران نيست و ما قصد ائتلاف عليه كسي را نداريم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین