کد خبر: ۳۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی که مسدود شد

چندی پیش و براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به پیشنهاد بانک مرکزی قرار شد تا پیامک‌های تبلیغاتی موسسات مالی غیرمجاز مسدود شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا نوشت: طی دو سال اخیر بارها اعلام شده که آمار موسسات مالی فعال به حدود 7000 مورد می رسد، اما مجموع موسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند چندان تعداد بالایی را در بر نمی گیرد.

اما چندی پیش در خبرها اعلام شد که براساس یک دستورالعمل، موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که مورد تایید بانک مرکزی نیستند، اجازه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را نخواهند داشت.

به گفته مسوولان این دستورالعمل تنها مختص به شرکت مخابرات ایران نیست؛ در زمینه‌ی مسدود کردن راه‌های تبلیغاتی موسسات غیرمجاز، علاوه بر مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه، از سوی بانک مرکزی با سازمان صداو‌سیما نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فهرست موسسات مالی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند از سوی این بانک اعلام شد؛ این موسسات با ارسال پیامک‌های اغواکننده سعی در جذب مشتری می‌کردند که برای مقابله با این تبلیغات و ساماندهی این موسسات در کشور، به پیشنهاد بانک مرکزی و ابلاغیه رگولاتوری، راه‌های ارسال پیامک به مشترکان از طریق شبکه مخابرات کشور مسدود شده است.

در همین راستا، رگولاتوری از مخابرات خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم نسبت به حذف تبلیغات موسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند و نام آنها در www.cbi.ir به ثبت نرسیده است اقدامات لازم صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین