کد خبر: ۳۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

پرخوری بلای جان پلیس مالزی

پلیس مالزی برای افزایش کارایی نیروهایش در عملیات و کاهش مرگ و میر بر اثر پرخوری آن ها را به باشگاه های ورزشی کشاند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که مردم مالزی لقب چاق ترین های آسیا را یدک می کشند، پلیس این کشور به دلیل اضافه وزن نیروهایش که کارایی خود را از دست داده اند برای نخستین بار برنامه ای در باشگاه ها ورزشی اجرا کرد تا این نیروها برای سلامت خود تلاش کنند.

پلیس پاکستان نیز سه سال پیش به نیروهای خود 10 روز فرصت داد تا شکم خود را کوچک کرده و وزنشان را کاهش دهند، در غیر این صورت از کار برکنار می شدند.

یک مقام نیروی انتظامی ایران نیز چندی پیش گفت که وزن ماموران پلیس دارای عمر خدمتی کمتر از 15 سال استاندارد است و میانگین وزنی کارکنان ناجا نشان می دهد که در میان کارکنان نیروی انتظامی اضافه وزن وجود دارد.

آمار پلیس مالزی که روز جمعه تارنمای 'مالیزیا اینسایدر' منتشر کرد، نشان می دهد بیش از 11 هزار نفر از پرسنل عملیاتی پلیس این کشور از چاقی رنج می برند و توان عملیاتی نداشته و یا توان آن ها رو به کاهش است.

'ذوالکیفلی عبدالله' از مقامات مدیریت نیروی انسانی پلیس مالزی، گفت که پلیس در حال انجام اقدامات پیشگیرانه با معرفی افراد چاق در پلیس به اردوگاهی برای غلبه بر چاقی است.

طرح آزمایشی انتقال پلیس های چاق مالزی به اردوگاه های ورزشی برای کاهش وزن از روز گذشته کلید خورد و در مرحله نخست که تا شش ماه طول می کشد 35 پلیس باید این طرح آزمایشی را طی کنند.

جالب اینجاست که این مقام بلندپایه پلیس مالزی خود در بین 35 شرکت کننده ای است که مجبور به طی دوره ورزشی در اردوگاه است.

تلاش برای کاهش وزن نیروهای پلیس مالزی پس از آن انجام شد که حدود 250 نفر از پرسنل نیروی پلیس این کشور سال گذشته میلادی به دلیل چاقی جان خود را دست دادند. 

به گفته رئیس بخش مدیریت نیروی انسانی پلیس مالزی، حدود 10 درصد (11 هزار و 274 نفر) از پرسنل پلیس دارای اضافه وزن هستند. 

به گزارش ایرنا، مردم مالزی در سال 2013 عنوان چاق ترین های آسیا را به خود اختصاص دادند، مشکلی که در این کشور رو به افزایش است. 

در مقایسه با سال 2003 جمعیت چاق های مالزی در سال 2014 شش درصد افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین