کد خبر: ۳۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

انتقاد موسویان از نیکلاس برنز

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: حسین موسویان از اظهار نظر نیکلاس برنز دیپلمات سابق آمریکایی که خواستار شدت عمل دولت اوباما علیه ایران شده بود به شدت انتقاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه سابق امریکا در 19 ژانویه در ستون عقاید مجله نیویورک تایمز ضمن طرفداری از مذاکره با تهران تاکید کرده بود که این مذاکره باید قوی و محکم و از موضع قدرت باشد.

وی از اوباما و جانشین آتی وی به عنوان رئیس جمهوری خواسته بود یک موازنه درست در مورد ایران بیابد که در ' حد فاصل همکاری در مورد مسائل هسته ای و بازدارندگی ایران ' باشد. 

نیویورک تایمز افزود: موسویان که خود یک دیپلمات و کارشناس هسته ای سابق ایران است در پاسخ برنز گفت که آقای برنز راست می گوید که بیش از دویست سال است که حاکمیت ، استقلال و یکپارچگی ایران مورد تهدید قدرت های جهانی و مناقشات منطقه ای قرار گرفته و این امر ، ایرانیان را در مقابل اشغالگری یا تسلیم شدن مقاوم بار آورده است. 

به گزارش ایرنا، به نوشته این کارشناس ایرانی ، توافق هسته ای حاصل رویکرد امریکا با محوریت تعامل ، مصالحه و مذاکرات انجام شده با رعایت احترام بود و سیاست زور و اجبار نبود که طی سال ها فایده ای جز گسترش برنامه هسته ای ایران نداشت. ایران به لحن احترام آمیز پاسخ مثبت می دهد ولی در مواجهه با لحن تهدید یا فشار ، موضع تهاجمی و انعطاف ناپذیر می گیرد. 

موسویان در خاتمه پاسخ خود به برنز نوشت : اگر امریکاییان در حرف و عمل نشان دهند که آنها غیر منطقی نیستند، آنگاه انها خواهند دید که جمهوری اسلامی و مردم ایران خوش خلق ، منطقی و یاری رساننده هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین