کد خبر: ۳۴۵۶۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

امام جمعه کاشان:میخواستم روزجمعه را عزای عمومی اعلام کنم و مردم راهپیمایی کنند

وي ياد آورشد: شرايط بسيار تأثر آوري را منابع گزارشي اطلاع دادند و من خيلي متأثر شدم كه چرا در شهر علم و ادب و فرهنگ و دين و شهادت كاشان بدون هماهنگي از تهران افرادي را براي برنامه هايي كه در شأن شهردارالمومنين كاشان نيست اعزام مي كنند و من خيلي متأثر شدم.
آفتاب‌‌نیوز :
 نامه نیوز نوشت: آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به حوادث روز یکشنبه هفته جاری گفت: براساس گزارشات رسیده اعلام شد قرار است یک بازیگر زن در سینمای بهمن حضور پیدا کند، بعد از بررسی هایی که انجام شد اداره فرهنگ و ارشاد کتبااعلام کرده بود این برنامه مجاز نیست و نباید برگزار شود و خیال ما راحت شد و از نگرانی بیرون آمدیم .

وي افزود: درجلسه شوراي فرهنگ عمومي نيز  موضوع مطرح شد و مسؤولين قول دادند چنين برنامه اي برگزار نخواهد شد اما متأسفانه عصر روز يكشنبه گزارش شد اين خانم وارد كاشان شده و در محل اجراي برنامه حضور يافته و تعدادي از حزب اللهي ها و جوانان متدين و بانوان محجبه كه رفته بودند شاهد و ناظر امور باشند به آنها بي احترامي و هتك حرمت مي شود و آنها را از صحنه و فضاي سينما بيرون مي كنند.

 
وي ياد آورشد: شرايط بسيار تأثر آوري را منابع گزارشي اطلاع دادند و من خيلي متأثر شدم كه چرا در شهر علم و ادب و فرهنگ و دين و شهادت كاشان بدون هماهنگي از تهران افرادي را براي برنامه هايي كه در شأن شهردارالمومنين كاشان نيست اعزام مي كنند و من خيلي متأثر شدم.
 
آيت الله نمازي گفت: ما روي حفظ اصول و آرمانها و ارزشها محكم ايستاده ايم و اجازه نمي دهيم كسي ارزش ها را كه نتيجه و ثمره خون هزاران شهدا و جانبازان و ايثارگران و آزادگان است مورد هتك قرار بگيرد.
 
نماينده ولي فقيه در كاشان ياد آورشد: روز دوشنبه استاندار به كاشان آمدند و به ايشان گفتم اين حركات در كاشان براي ما قابل قبول نيست و من معترض هستم و به عنوان اعتراض مي خواهم روز جمعه را روزعزاي عمومي در كاشان اعلام كنم و مردم نيز اعتراض و راهپيمايي كنند.
 
آيت الله نمازي گفت: ممكن است برخي ظاهر ماجرا را توجيه كنند اما عمق ماجرا تأسف بار است كه من نمي خواهم اينجا در رابطه با پشت صحنه و پشت پرده مسائل وارد شوم و سياست و تدبير بنده و مسؤولان شهرستان و شوراي تأمين شهرستان اين است كه اين پرونده بسته و مختومه شود، اما يك حق الناسي در اين ماجرا مورد تعرض واقع شده است و تعدادي از خانم ها به من و دادستان نامه نوشتند كه به ما توهين و اهانت كردند و برخي از بچه حزب اللهي ها را بيرون انداختند كه قابل قبول نيست.
 
به گفته وي، اين حق مردم كاشان بود تا يك اطلاعات اجمالي از آنچه در شهرستان كاشان گذشته را بدانند كه برخي ها براي مقابله با ارزش ها خواب هايي را مي بينند.
 
 نماينده ولي فقيه در كاشان ياد آورشد: برخي تشكل ها با دفتر تماس گرفته و اعلام كردند ما به عنوان عزاي عمومي مي خواهيم برخي از ميادين شهر را سياه پوش و بنرهايي  را با عنوان ‹‹شب سياه كاشان›› در سطح شهر نصب كنيم اما با اين درخواست موافقت نكرده و اعلام كرديم تا همين جا كفايت مي كند و نيازي به اين كارها نيست.
 
آيت الله نمازي با اشاره به اين كه، اين حركت و حادثه در برخي از رسانه ها و فضاي مجازي تبليغ و تكثير شد گفت: مراجع بزرگوار، حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني از قم تماس گرفت و از مردم كاشان وحزب اللهي هاي كاشان كه در برابر اين حركت نامطلوب ايستادگي كردند و سخنراني هايي كه انجام شد تقدير كرد.
 
براي دفاع از اسلام و ولايت و ارزش ها تا پايان جان ايستاده ايم
وي ياد آورشد: برخي از فضلا و مدرسين قم نيز تماس گرفتند در كاشان چه خبر است كه برخي در فضاهاي مجازي نسبت به شما توهين و هتك حرمت و بي احترامي مي كنند و من اعلام كردم نگران نباشيد، ما كه وارد ميدان انقلاب شديم همه مسائل و اتفاقات را به جان خريديم و نگران اهانت ها و هتك حرمت ها نيستيم  و براي دفاع از اسلام و ولايت و ارزش ها تا پايان جان ايستاده ايم چرا كه ما در دوران دفاع مقدس و حتي قبل از دفاع مقدس و بعد ازدفاع مقدس بارها  تا مرز شهادت رفته ايم  اما خداوند حافظ  بوده و هرچه مصلحت باشد همان است چون ما فرزند عاشورا و كربلا هستيم و از هيچ خطر و تهديدي خائف نيستيم و نمي ترسيم.
 
آيت الله نمازي افزود: ديگران كه اين فضاها را ايجاد كردند به آنها تذكر مي دهيم و به آنها نصحيت مي كنيم اين كارها عاقبت خوبي ندارد و هركس در طول تاريخ 1400 ساله اسلام در برابر اسلام و ارزش ها و ولايت و امامت ايستادگي كرد بي حيثيت و بي آبرو و ضايع شد و از بني اميه و بني عباس و سلاطين گرفته تا خاندان سلطنتي رضا شاه پهلوي همه مي خواستند با ارزش ها مبارزه كنند اما آنها رفتند و اسلام  روز به روز قويتر و فروزان ترشده است.
 
نماينده ولي فقيه در كاشان ياد آورشد: با توجه به اين در آستانه جشن هاي دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ورود امام به ميهن اسلامي هستيم و از سوي  ديگر در آستانه برگزاري دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي هستيم و آرامش و امنيت و صفا و صميميت در سراسر كشور بايد حاكم باشد واز حركت و گفتار و نوشتاري كه باعث ايجاد اختلاف شود همگان بايد پرهيز كنند در جلسه اي كه با حضور اعضاي شوراي تأمين تشكيل شد تصميم بر اين شد كه اين پرونده مختومه شود و به دادستان ارجاع داده شود و به كساني كه بي احترامي شده است در مسير قضايي رسيدگي شود و از امروز اين پرونده مختومه است.
 
 آيت الله نمازي ضمن تشكر از همه افرادي كه براي عزاي عمومي و راهپيمايي و برخورد با اين مسائل همراهي كردن تشكر و از بانواني كه به آنها بي احترامي شده عذر خواهي مي كنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
2
مگه تو كأشان راهپيمايى كردن ؟؟؟؟كى؟؟؟ما كه نديديم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
مگه چی شده که عزای عمومی میکنند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین