آفتابنیوز : فيلم پيشنهاد ۵۰ميليوني با مضموني اجتماعي در جدول اكران سينماهاي پايتخت قرار دارد.
يثربي افزود: متاسفانه كارگردان اين فيلم در تيتراژ ابتدايي هيچ نامي از نويسنده اصلي فيلم نامه ذكر نكرده است.
وي گفت كه با ذكر نكردن عنوان نويسندگي او در تيتراژ فيلم، حق نويسندگي وي ضايع شده است .
اين نويسندهافزود: داستان دزديده شدن يك هنرپيشه معروف تنها موضوعي بوده كه به پيشنهاد صباغ زاده و در قالب فيلمنامهي ۱۰۳صفحهاي خود، به شخصيت محوري فيلم پيشنهاد ۵۰ميليوني تبدل كردم .
پيشنهاد ۵۰ميليوني داستان دزديده شدن يك هنرپيشه معروف و قرار گرفتن فرد ديگري براي اخاذي است كه با ورود يك خبرنگار داستان رنگ وبوي متفاوتي به خود ميگيرد.
يثربي تصريح كرد: خانه سينما بايد از حقوق هنرمندان حوزههاي مختلف بويژه فيلم نامه نويسان دفاع كند.
به عقيده وي، فيلم پيشنهاد ۵۰ميليوني سرقت ادبي ازفيلم نامهاي با عنوان "نيلوفرآبي" نوشته وي است كه براساس دست نوشتهاي از"اصغر عبدالهي" نگاشته شده است .
وي يادآورشد كه من تنها بااستفادهاز موضوع اصلي آن "دزديدن يك هنرپيشه" در قالبي جديد، شخصيتهايي نو (آيدا صوفي و زن روستايي) و ساختاري متفاوت ، آن را بازنويسي كردم.
اين نويسنده گفت: فيلم نامه فيلم پيشنهاد ۵۰ميليوني رابراساس قراردادي در سال ۱۳۸۳با صباغ زاده نوشتم اماايشان صرفا نام من را در تيتراژ پاياني فيلم و به عنوان بازنگر دوم ذكر كرد.
يثربي در عين حال افزود: دست نويس فيلمنامه فيلوفرآبي متعلق به اينجانب بوده و دست نوشتهام كه شامل۱۰۳صفحه ميباشد به همراه فيلمنامهآقاي عبدالهي كه شامل ۳۰صفحه است در قالب دو متن جداگانه در خانه سينما ثبت شده است.
وي گفت: براي نگارش فيلمنامه مبلغ ناچيزي دريافت كردم واين در حالي است كه كارگردان حتي از ثبت نام نويسنده اثر در تيراژ فيلم خودداري كرده است.
يثربي پيشنهاد كرد كه كانون فيلمنامه نويسان خانه سينما با بررسي متون يادشده در مورد فيلم نامه پيشنهاد ۵۰ميليوني به قضاوت بپردازد.
اين نويسنده خاطرنشان كرد: نبايداجازه داد كه در حوزه فعاليتهاي فرهنگي و هنري حقوق مادي و معنوي مولفان و صاحبان اثر بويژه در عرصه فيلمسازي تضييع شود.