کد خبر: ۳۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

دستگیری سه شکارچی

رئیس نمایندگی محیط‌زیست شهرستان چرام از دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مجدالدین تقوی» در جمع خبرنگاران افزود: از متخلفان سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه نهم بهمن‌ماه مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان به منطقه اعزام که موفق می‌شوند سه متخلف را به همراه سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و غیر مجاز و لاشه چهار قطعه کبک شکار شده دستگیر و اعمال قانون کنند.

رئیس نمایندگی محیط‌زیست شهرستان چرام خاطرنشان کرد: نظر به پیش‌بینی‌هایی در خصوص احتمال تخلف و سوءاستفاده متخلفین از ایام تعطیل مأموران یگان حفاظت این شهرستان به مناطق سردسیری کوه نور و جوخانه اعزام می‌شوند.

تقوی تصریح کرد: مأموران حین گشت و کنترل متوجه حضور یک اکیپ سه نفره متخلف در منطقه می‌شوند که به‌صورت محسوس و نامحسوس آن‌ها را زیر نظر داشته و برای دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی ادامه داد: مأموران موفق می‌شوند این سه متخلف را به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی غیر مجاز دستگیر کنند.

رئیس نمایندگی محیط‌زیست شهرستان چرام خاطرنشان کرد: از این متخلفان لاشه چهار قطعه کبک شکار شده به همراه یک عدد «دفک»(وسیله شکار پرندگان) کشف و ضبط شد.

تقوی با اشاره به جریمه دو میلیون ریالی هر قطعه کبک گفت: برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که توجه و مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست را بیان می‌کند، یادآور شد: تقاضا داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با این اداره همکاری داشته باشند و مراتب را به سامانه 1540 گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین