کد خبر: ۳۴۵۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

روایت‌های متفاوت از تجمع امروز مقابل وزارت نفت

صبح امروز تجمعی در مقابل وزارت نفت برگزار شد که غیرقانونی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی فراخوان‌هایی از سوی گروهی که گفته می شد «دانشجو» هستند، مقابل ساختمان مرکزی وزارت نفت واقع در خیابان طالقانی تجمعي برگزار شد که با واکنش و هشدارهای نیروي انتظامي روبرو شد.

هدف از اين تجمع اعتراض به آن چيزي بود که آن را قراردادهای نفتی منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی مي‌نامیدند اما در شعارها بيش از همه به «کرسنت» اشاره مي‌شد. نخست رسانه‎هاي اصولگرايي چون پايگاه اطلاع رساني بسيج و تسنيم، از اين تجمع خبر داده و تجمع کنندگان را «دانشجويان بسيجي» سه دانشگاه امام صادق(ع)، امیرکبیر و خواجه نصیر خوانده بودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با مهر مدعي شد: تکنوکرات های لانه کرده در مجموعه وزارت نفت پس از هویدا شدن فساد کرسنت، عزم خود را جزم کرده اند تا با امضای قراردادهای جدید نفتی اهداف خود را پیاده کنند.

اگرچه تسنيم هم به نقل از حسنلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نوشته بود که «از همان ابتدای تجمع شاهد حضور پررنگ نیروی انتظامی اطراف ساختمان‌ وزارت نفت در محدوده خیابان طالقانی حافظ بودیم» اما روايت ايرنا از اين تجمع چيز ديگري بود. به گزارش اين خبرگزاري، در پی این تجمع نیروهای یگان ویژه پلیس پایتخت به منظور ایجاد نظم و برخورد قانونی با این تجمع بدون مجوز در محل حاضر و نسبت به پراکنده کردن این افراد اقدام کردند. 150 دستگاه موتور سیکلت یگان ویژه و چند دستگاه ون و خودور پلیس در محل حضور داشته و تعداد 40 تا 50 نفر از دانشجویان پراکنده شده به سمت چهاراره طالقانی حرکت کرده و علیه سیاست های نفتی دولت شعار دادند. اجتماع کنندگان در پی هشدار های پلیس برای ترک محل، پراکنده شدند، اما مجددا حدود 40 تا 50 نفر از آنان به این اجتماع غیر قانونی خود در خیابان های اطراف ساختمان دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ایران( وزارت نفت) واقع در خیابان حافظ ادامه دادند.

تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند

حسنلو با اين ادعا که نیروی انتظامی جمعی از دانشجویان را بازداشت کرد، ادامه داد: دانشجویان دختر نیز در این شرایط با سر دادن شعارهایی علیه قراردادهای نفتی از جمله "IPC را لغو کنید"، "نفت ما را پس دهید" و "IPC خدعه انگلیسی" اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی اعلام کردند.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی نیز مدعی شده است که نیروهای یگان ویژه با ضرب و شتم شدید دختران دانشجوي حاضر در تجمع را دستگیر کردند.

ساعتي بعد سیدسعید نجیبی مسئول اجرایی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، از دستگيري رئيسي دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و ۱۵ دانشجوی دیگر در تجمع امروز جمعی از دانشجویان مقابل وزارت نفت به تسنيم خبر داد.

قاسم‌خانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم مدعي شد دانشجويان در حالي با برخورد نیروی انتظامی و عوامل حراست وزارت نفت مواجه شدند، که مسئولان وزارت نفت اعلام کرده بودند حاضرند با نماینده دانشجویان تجمع‌کننده مذاکره کنند.

البته خبرگزاري ميزان نوشته است که در پایان اين تجمع غیرقانونی ۳۸ نفر از معترضین كه در این تجمع شركت كرده و موجب اخلال در نظم عمومی شده بودند، پس از هماهنگی با مرجع قضایی توسط پلیس تهران بزرگ دستگیر شدند. به نوشته اين خبرگزاري دستگیرشدگان پس از تشكیل پرونده، برای طی مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

تجمع غيرقانوني بود

به گزارش خبرآنلاين، تمامي اين ماجراها در حالي رخ داد که مدیر کل سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه درخواستی برای برگزاری تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت به این نهاد ارائه نشده است گفت: برگزاری هرگونه تجمع مقابل این وزارتخانه غیرقانونی است.

محمدرضا یوسفی در گفتگو با ایرنا افزود: از آنجا که هیچگونه درخواستی برای تجمع به استانداری تهران ارائه نشده مجوزی نیز در این ارتباط صادر نشده است بنابراین برگزاری هرگونه تجمع مقابل وزارت نفت غیرقانونی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
1
شعبان بی مخ اینطوری متولد شد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین