کد خبر: ۳۴۵۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

ادعای جدید ترکیه علیه روسیه/واکنش مسکو

وزارت دفاع روسیه ادعای ترکیه مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط یک فروند شکاری بمب‌افکن سوخو-34 روسی را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای ادعای ترکیه مبنی بر ورود یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-34 نیروی هوایی روسیه از سوریه به حریم هوایی ترکیه را بی اساس و تبلیغات صرف خواند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: (تجهیزات ردیابی هوایی) سامانه های پدافند هوایی روسیه در سوریه و ایستگاه ردیابی هوایی (رادار) روسیه نقض حریم هوایی ترکیه توسط هواپیمای نظامی روسی را ثبت نکرده اند.

وی افزود: علاوه بر آن، آنطور که وزارت خارجه ترکیه ادعا کرده با خلبان هواپیمای روسی هیچگونه تماسی صورت نگرفته است.

وزارت خارجه ترکیه عصر شنبه در اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی، سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وطن، وزارت خارجه ترکیه شامگاه شنبه در بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: یک فروند جنگنده روسیه از نوع سوخو-34 روز گذشته (جمعه) حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است.
این بیانیه اضافه می کند: ترکیه با تاکید دوباره بر پرهیز روسیه از نقض هوایی این کشور، نسبت به عواقب آن به مسکو هشدار داد.

ارتش ترکیه حدود دو ماه پیش یک فروند جنگنده سوخو 24 روسی را در نزدیکی مرز این کشور با سوریه در پی آنچه که نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه خواند، سرنگون کرد.
در پی این حادثه روابط دو کشور روسیه و ترکیه تیره شده و روسیه تحریمهایی در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و گردشگری علیه ترکیه را به مورد اجرا گذاشت.

در همین حال به گزارش رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه خواستار دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود شد.

در این گزارش ها گفته شده است: اردوغان در فرودگاه آنکارا قبل از ترک ترکیه به مقصد کشورهای آمریکای لاتین گفت که علاقمند به دیدار با پوتین است.

روسیه از روز سی ام ماه سپتامبر سال گذشته در بازه زمانی بیش از 4 ماه به درخواست دولت سوریه به بمباران هوایی مراکز تروریست ها به ویژه داعش می پردازد. 

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی این بمباران ها به مزاج ترکیه که از بخشی از افراط گرایان با عنوان ترکمن های شمال سوریه حمایت می کند، خوش نمی آید و آنکارا بارها مسکو را به کشتار غیرنظامیان در سوریه متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، روسیه همچنین با بمباران کامیون های نفتکش حامل نفت داعش به ترکیه ، خسارات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرده و این امر موجب کاهش قاچاق نفت ارزان قیمت به ترکیه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین