کد خبر: ۳۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

اولین حضور اوباما در یک مسجد پس از ۸ سال

رییس جمهوری آمریکا قرار است چهارشنبه هفته جاری نخستین دیدار خود از یک مسجد در آمریکا را پس از دو دوره ریاست جمهوری داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : منابع کاخ سفید اعلام کردند: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا قرار است چهارشنبه هفته جاری نخستین دیدار خود از یک مسجد در آمریکا را پس از دو دوره ریاست جمهوری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست با انتشار این خبر به نقل از کاخ سفید نوشت: این اقدام در راستای بخشی از راهبرد دولت برای ترویج بردباری مذهبی در زمانی است که لفاظی های ضد اسلامی با توجیه ارتباط با تروریسم در حال رشد است.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است اوباما در مرکز جامعه اسلامی بالتیمور نزدیک واشنگتن حضور یاید که یکی از بزرگترین مراکز مذهبی مسلمانان در مرکز آتلانتیک است و هزاران نفر از مسلمانان آمریکا برای عبادت به این مکان مراجعه می کنند و مدارس مذهبی نیز در آن فعال است.

این نشریه نوشت: اوباما معتقد است که مسلمانان دوستان، همکاران همسایگان و قهرمانان ورزشی آمریکا هستند و حتی لباس دفاع از کشور را به تن دارند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که بسیاری از ایالت های آمریکا اعلام کرده اند از ورود مهاجران مسلمان به این مناطق جلوگیری می کنند.

افزون بر این، پیشتر «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد که باید جلوی ورود مسلمانان به این کشور را گرفت.

مسلمانان، سیاهپوستان و سرخپوستان همواره از اقلیت های تحت فشار در آمریکا بوده اند که تحت سیاست های تبعیض نژادی قرار دارند و کاخ سفید تاکنون برای تغییر این وضعیت و پایان موج اسلام هراسی که توسط رسانه های این کشور دامن زده می شود هیچ اقدامی نکرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین