کد خبر: ۳۴۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

"10 هزار کودک پناهجوی مفقود شده در اروپا"

دست کم 10 هزار کودک پناهجو و بدون همراه بعد از ورود به اروپا ناپدید شده‌اند و در حال حاضر بسیاری از کودکان پناهجو نگران هستند که گرفتار سندیکاهای قاچاق انسان در اروپا نشوند.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه گاردین به نقل از برایان دونالد، رئیس پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد: هزاران تن از کودکان پناهجو و آسیب پذیر پس از ثبت نام در سازمان‌های دولتی برای اخذ پناهجویی در اروپا ناپدید شده‌اند.

برایان دونالد اعلام کرد: تنها در ایتالیا 5000 کودک ناپدید شده است. این در حالی است که نزدیک به 1000 کودک اخیرا در سوئد مفقود شده است.

وی در ادامه هشدار داد: این غیرقابل قبول و غیرمنطقی است که بگوییم تمام 10 هزار کودک مفقود مورد بهره‌برداری کیفری قرار گرفته‌اند برخی از این افراد به اعضای خانواده‌شان پیوسته‌اند اما موضوعی که ما نمی‌دانیم این است که آنها کجا هستند و چه کار انجام می‌دهند و با چه کسانی هستند.

براساس اعلام "سازمان نجات کودکان"، نزدیک به 26 هزار کودک بی‌سرپرست سال گذشته وارد اروپا شدند و یوروپل با توجه به اطلاعات به دست آمده و ارتباط با نیروهای پلیس در سراسر اتحادیه اروپا معتقد است که27 درصد از کسانی که وارد اروپا شده‌اند، خردسال بوده‌اند.

دونالد ادامه داد: ممکن است آنها ثبت نام کرده باشند یا نه، این مساله مهم نیست. ما درباره نزدیک به 27 هزار کودک صحبت می‌کنیم که هیچ کدام از آنها با خانواده نبوده و سرپرستی نداشتند.

از سوی دیگر، دونالد تایید کرد که یوروپل اطلاعات و شواهدی به دست آورده است مبنی بر اینکه کودکان پناهجوی بی‌سرپرست در اروپا مورد بهره‌برداری جنسی قرار می‌گیرند. دو کشور آلمان و مجارستان را می‌توان در این زمینه نام برد.

دونالد افزود: افرادی که در گذشته در قاچاق انسان فعالیت داشتند اکنون در قاچاق مهاجران فعالیت می‌کنند.

براساس اطلاعات پلیس اتحادیه اروپا، اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه باندهایی که به قاچاق پناهجویان کمک می‌کنند این افراد را به باندهای قاچاق انسان تحویل می‌دهند و از پناهجویان برای امور جنسی و برده‌داری بهره‌برداری می‌کنند.

در ماه اکتبر مسئولان شهر ترله بورگ در جنوب سوئد آماری منتشر کردند مبنی بر اینکه نزدیک به 1000 کودک پناهجو و بی‌سرپرست که وارد این شهر بندری در ماه‌های گذشته شده‌اند، اکنون مفقود هستند.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از مقامات سوئد، این هشدار داده می‌شود که بسیاری از پناهجویان بی‌سرپرست ناپدید شده و یا اطلاعات بسیار کمی درباره آنها پس از ناپدید شدنشان وجود دارد.

همچنین در انگلیس در طول سال گذشته تعداد کودکانی که بلافاصله پس از ورود به این کشور ناپدید شدند، دو برابر شده است و این مساله نگرانی‌ها را افزایش داده که ممکن است این کودکان توسط باندهای جنایی مورد هدف قرار گرفته باشند.

به گزارش ایسنا، در همین راستا ماریانا برکت از سازمان همکاری و امنیت اروپا اعلام کرد: کودکان بی‌سرپرست که از مناطق جنگ زده می‌آیند جمعیت کاملا آسیب پذیری هستند. این کودکان حتی از حمایت و مراقبت والدینشان بهره‌مند نیستند. ممکن است خانواده‌هایشان ابتدا آنها را به اروپا بفرستند و سپس خود بیایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین