کد خبر: ۳۴۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

سفر محرمانه نماینده اوباما و هیئتی عالی‌رتبه از ائتلاف ضد داعش به شمال سوریه

یک هیئت نظامی عالی‌رتبه از ائتلاف ضد داعش با رهبران "نیروهای دموکرات سوریه" در شهر کوبانی سوریه دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه رأی الیوم، این هیئت به ریاست برت مک گورک، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز بود. این نخستین بار است که چنین مسئول عالیرتبه آمریکایی به سوریه سفر می‌کند.

برخی مسئولان فرانسوی و انگلیسی نیز در این سفر مک گورک را همراهی می‌کردند.

تشکیلات موسوم به "نیروهای دموکرات سوریه" یگانی شبه نظامی است که از گروه‌ها و طوایف مختلف سوری از جمله کرد‌ها، مسیحیان، آشوری‌ها و اعراب تشکیل شده که البته بیشتر نیروهای آن را کردها تشکیل می‌دهند و ماموریت اصلی آنها مقابله با داعش و النصره است. این نیروها به طور مستقیم از سوی آمریکا و همپیمانانش آموزش می‌بینند و تسلیحات آنها را آمریکا تامین می‌کند.

یک منبع کرد در شمال سوریه اعلام کرد که هیئت مذکور روز شنبه با سه بالگرد به شهر کوبانی رفته و با رهبران "نیروهای دموکرات سوریه" دیدار کردند.

به گفته این منبع، مذاکرات رهبران ائتلاف با نیروهای سوریه دموکرات درباره برنامه‌های نظامی علیه داعش بوده است. وی گفت که دیدارها بر تحولات منطقه در آینده تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته این منبع، هیئت ائتلاف پس از دیدارهای محرمانه خود تحت تدابیر امنیتی شدید، سوریه را ترک کرده است.

این منبع اعلام کرد که در این نشست درباره تحولات اخیر سوریه و مذاکرات ژنو3 و مشارکت کردها در این مذاکرات نیز گفتگو شده است.

وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار میان هیئت ائتلاف ضد داعش و رهبران سوریه دموکرات اظهار نظری نکرده است.

به گزارش ایسنا، سفر این هیئت به شهر کوبانی درحالی صورت گرفت که ترکیه با مشارکت کردها در ژنو3 مخالف و نشست ژنو از روز جمعه بدون حضور نمایندگان کرد آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین