کد خبر: ۳۴۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

حاشیه های جشنواره فجر/اکران با تاخیر و مشکلات فنی، چالش اولین فیلم

سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز شد که فیلم‌ها با تاخیر اکران شدند و مشکلات فنی پخش صدا مخاطبان را آزار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 جشنواره فیلم فجر طبق روال هر سال با نمایش فیلم‌ها از دوازدهم بهمن‌ماه آغاز  شد و کاخ رسانه از ظهر روز گذشته (12 بهمن ماه) درهای خود را به روی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، منتقدان، عکاسان گشود تا اهالی رسانه‌ تا پاسی از شب به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

برنامه‌ریزی‌ مسئولان جشنواره طبق برنامه پیش نرفت و فیلمی که بنا بود ساعت ١٨:٣٠ نمایش داده شود به دلیل نقص فنی با تاخیر یک ساعته نمایش داده شد. این تاخیر سلسله‌وار تا پایان مراسم ادامه پیدا کرد و برج تا دقایقی بعد از دو نیمه شب همچنان درحال نمایش فیلم بود.

آنچه از دقایق ابتدایی ورود به کاخ تا پاسی از شب گذشت

باوجود تمام سخت‌گیری‌های مدیران گویا مسئولان بررسی پخش صدا در سالن‌ها را از یاد برده بودند و همین عامل موجب شد اولین فیلم با صدایی آزار دهنده روی پرده برود.

ساعت‌های اولیه جشنواره، خلوت گذشت و برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی درحال آماده کردن محل استقرار خود بودند. رد شدن وسایل از زیر دستگاه و ورودی که بیشتر آدم را یاد رد شدن از گیت‌های فرودگاه می‌انداخت از اتفاقات جدیدی بود که در دیگر جشنواره‌ها شاهدش نبودیم.

تماشای عکس‌هایی از فیلم‌های جشنواره سال گذشته که به بخش مسابقه راه یافته‌اند از سرگرمی‌های حاضران کاخ جشنواره تا زمان شروع نمایش فیلم بود.

مسئولان برای تنظیم صدا وقت نداشتند

طبق برنامه نوشته شده در جدول؛ قرعه نمایش اولین فیلم به نام مستند «اهالی خیابان یک طرفه» ساخته مهدی باقری، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افتاده بود. نمایش مستندها در گام نخست با استقبالی سرد روبه رو شد و بیشتر صندلی‌های خالی به تماشای این مستند نوستالژیک نشستند. به این فضای سرد حاکم بر سالن باید صدای گوش‌خراش و تنظیم نشده سالن را هم اضافه کرد. در محل مخصوص عوامل فیلم هم تنها مرتضی رزاق کریمی (دبیر بخش سینما حقیقت) و سیدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) دیده‌ شدند.

هنوز تنور جشنواره گرم نشده و تک‌وتوک هنرمندانی در محوطه دیده می‌شوند.

فیلمی که تنها عواملش تشویقش کردند

از فیلم دوم؛ با نام «برداشت دوم از قضیه اول» ساخته پویان باقرزاده که در گروه هنروتجربه قرار دارد نیز استقبال گرمی نشد. در پایان هم عوامل فیلم که از شاگردان حمید پورآذری و پرورش یافته این استاد تئاتری بودند برای خودشان کف زدند و خودشان را تشویق کردند.

و اما گیتای بدشگون جشنواره

فیلمی که همه برنامه‌های روز اول را بهم ریخت و به تاخیر انداخت. قرار بر نمایش اولین فیلم بخش سودای سیمرغ در ساعت ١٨:٣٠ دقیقه بود. از حدود یک ربع قبل، جمعیت مقابل درب‌های ورودی سالن صف کشیده بودند که به تماشای فیلم بنشینند. بعد از تاخیری حدود نیم ساعته، بلندگوهای برج تاخیر نمایش فیلم را به دلیل نقص فنی اعلام کرد.

دقایقی که گذشت پیام دیگری به گوش رسید که نمایش فیلم به طور کل لغو شده و به زمانی دیگر موکول شده است. اما باز هم تصمیم تغییر کرد و از بلندگوها خبر نمایش فیلم را در ساعت ١٩:٤٥ دقیقه اعلام کردند و بالاخره فیلم با تأخیری یک ساعت و نیمه رونمایی شد. اما باز نمایش آن با اشکالاتی در صدا همراه بود.

پس از پایان این فیلم نیز «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه و «نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان در کاخ رسانه رونمایی شدند.

فیلم تینا پاکروان با وجود اینکه در نیمه‌های شب نمایش داده شد اما توانست تماشاگران را با خود همراه کند و سالن در طول نمایش فیلم همچنان پر از جمعیت بود.

سروش صحت، ابراهیم حاتمی‌کیا، دانیال حکیمی، مارال و مونا فرجاد، مریلا زارعی، سارا بهرامی، حامد کمیلی، اکرم محمدی، پیمان معادی، آزاده نامداری، رویا نونهالی، مصطفی کیایی، حمید پورآذری، رضا ناجی، گوهر خیراندیش، کمال تبریزی، حامد بهداد، تینا پاکروان و ستاره اسکندری ازجمله هنرمندان حاضر در روز اول جشنواره بودند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین