کد خبر: ۳۴۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

رهبر چچن مخالفان پوتین را به مرگ تهدید کرد/ عکس

رئیس جمهور چچن در یک کلیپ ویدئویی که در اینترنت منتشر کرده، میخائیل کاسیانوف و دو تن دیگر از منتقدان سرشناس پوتین را غیرمستقیم به مرگ تهدید کرده است. قدیروف در این ویدئو این افراد را در مرکز دوربین یک اسلحه قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  شبکه دویچه وله آلمان، روز دوشنبه رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن با انتشار این کلیپ ویدئویی در اینستاگرام خبرساز شد. او در این ویدئو میخائیل کاسیانوف، رهبر حزب "پارناس" روسیه و از منتقدان پرنفوذ ولادیمیر پوتین، و ولادیمیر کارا مورزا، معاون کاسیانوف، و همچنین مالیس رپس، از سیاستمداران استونی را به مرگ تهدید می‌کند.

این اتفاق یک روز پیش از سالگرد قتل بوریس نمتسوف، یکی دیگر از رهبران حزب مذکور افتاده است. نمتسف سال گذشته در مسکو به ضرب گلوله کشته شد.



تصویری که قدیروف از مخالفان منتشر کرده

اپوزیسیون روسیه رئیس جمهور چچن را به برنامه‌ریزی قتل نمتسوف متهم کرد زیرا قوه قضاییه روسیه در این رابطه زائور دادایف، یکی از فرماندهان بلندپایه ارتش چچن را دستگیر کرد. قدیروف پس از دستگیری دادایف به او لقب "جنگجوی وطن‌پرست" داد.

رمضان قدیروف در سال ۲۰۰۷ به دستور ولادیمیر پوتین به پست ریاست جمهوری چچن منصوب شد. او از آن زمان با سیاست "مشت آهنین" حکومت می‌کند و از تهدید مخالفان به مرگ ابایی ندارد.

قدیروف در ویدئوی خود در اینستاگرام کاسیانوف و کارا مورزا را در مرکز دوربین یک اسلحه قرار داده و می‌گوید: هر کس که تاکنون این را دریافت نکرده، به‌زودی دریافت می‌کند.

کارا مورزا به خبرگزاری فرانسه گفته است که ویدئوی رئیس جمهور چچن فراخوان به قتل او و کاسیانوف است. کاسیانوف اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مسئول ضبط و انتشار این ویدئو می‌داند.

قدیروف در کلیپ ویدئویی خود همچنین مدعی شده است: کاسایف به استراسبورگ رفته تا برای اپوزیسیون روسیه پول جمع کند. رهبر حزب "پارناس" در ماه ژانویه برای شرکت در یک نشست شورای اروپا به استراسبورگ سفر کرده بود.

میخائیل کاسیانوف از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نخست‌وزیر روسیه بود.

یک سخنگوی کرملین در نخستین واکنش به این کلیپ ویدئویی اظهار داشت که دولت روسیه در اینستاگرام حسابی باز نکرده و به همین دلیل هم از فعالیت قدیروف در این شبکه اجتماعی اطلاعی ندارد!

عکسی که قدیروف در اینستاگرام منتشر کرده و به منزله‌ی تهدید به مرگ رهبران اپوزیسیون روسیه است، پس از انتشار بیرونی خبر، از اینستاگرام حذف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین