کد خبر: ۳۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

فرانسه، یک مسجد و کلیسای پناهجویان را تخریب کرد

دولت فرانسه طی اقدامی یک مسجد و یک کلیسای پناهجویان در این کشور را تخریب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، مقام‌های دولتی فرانسه یک مسجد و کلیسای مورد استفاده پناهجویان در شمال این کشور را تخریب کرده‌اند.

این ماجرا روز دوشنبه (12 آبان) در اردوگاه پناهجویان در بندر کاله موسوم به «جنگل کاله» که در آن هزاران پناهجو از سوریه، سودان و دیگر کشورها سرپناه گرفته بودند، روی داد.

مقام‌های دولتی مدعی هستند این اقدام بخشی از یک برنامه با هدف پاکسازی یک منطقه امنیتی 100 متری در اطراف این اردوگاه و شاهراهی در نزدیکی این محل صورت گرفته است.

این اقدام دولت فرانسه شگفتی فعالان حقوق بشر و فعالان را موجب شده است . به گفته ناظران، در برنامه‌ای که پیشتر مقام‌های دولتی ارائه داده بودند، تخریب این عبادتگاهها جزو این برنامه تخریب نبوده است.

تفری شورمو، رئیس کلیسایی که کاملا در این عملیات تخریب شد، در گفت و گو با رسانه‌های محلی گفت مقام‌های دولتی به وی گفته بودند که این کلیسا در روند تخریب کاملا در امان خواهد بود. وی افزود: «آن‌ها در تلاشند تا صلح را نابود کنند.»

حدود 5 هزار پناهجو در اردوگاه کاله زندگی می‌کنند، پناهجویانی که می گویند به امید داشتن  زندگی بهتر در انگلیس کشورشان را ترک کرده اند. آن‌ها بدون حمایت‌های مقام‌های دولت فرانسه برای خود فروشگاه، مدارس و عبادتگاه بنا کرده‌اند.

در همین حال در اقدامی جداگانه دیگر، رهبر حزب راستگرای آلمان، آلترنتیو برای آلمان (AfD) خواسته است تا نیروهای پلیس علیه پناهجویان از سلاح گرم استفاده کنند.

فراوکه پتری، در گفت و گویی گفت پلیس مرکزی آلمان باید به سوی پناهجویانی که به طور غیرقانونی وارد اروپا می شوند، تیراندازی کند.

پتری در گفت و گو با روزنامه «منهایمر مورگن» گفت : «به عنوان آخرین گزینه باید به  نیروی مسلح متوسل شود اما پلیس باید از ورود پناهجویان به خاک آلمان جلوگیری کند.»

در بحبوحه نارضایتی فزاینده از ورود پناهجویان، حمایت از این حزب مخالف مهاجرت افزایش یافته است.

سیاستمداران آلمانی و رئیس اتحادیه پلیس آلمان اظهارت پتری را محکوم کرده و می گویند شلیک به سوی پناهجویان تعلیق حکومت قانون است.

پیتر آلتمایر ، رئیس امور کارکنان صدر اعظم آلمان گفت :« این پیشنهاد غیر انسانی و بی معناست.» آلترنتیو برای آلمان با این پیشنهاد ماهیت واقعی خود را به نمایش گذاشته است.»

اروپا با هجوم بی‌سابقۀ پناهجویان فراری از مناطق جنگ‌‍زده در آفریقا و خاورمیانه به خصوص سوریه روبرو است.

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیش از یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین