کد خبر: ۳۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴

لاوروف: مسکو گدایی واشنگتن را نمی‌کند

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد گرچه مسکو تمایل دارد رابطه روسیه با آمریکا به سمت مصلحت‌گرایی بیشتر پیش رود اما به هیچ وجه گدایی رابطه بهتر با واشنگتن را نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ماهنامه ایتالیایی «لایمز» تصریح کرد که مسکو معتقد است که رویکرد آمریکا در قبال روسیه به سمت مصلحت‌گرایی پیش می‌رود اما مسکو گدایی دوستی با واشنگتن را نمی‌کند.

لاوروف گفت: «ما امیدواریم که رویکردهای آمریکا برای روابط با روسیه به سمت مصلحت‌گرایی بیشتر و روابط حساب شده پیش رود. تجربه تاریخی نشان می‌دهد که کشورهای ما قابلیت همکاری ثمربخش و رسیدن به نتیجه بر اساس توازن منافع را دارا است.»

به گزارش فارس، لاوروف تأکید کرد که مسکو و واشنگتن وظایف مشترک زیادی از جمله مبارزه با تروریسم بین‌المللی را دارند و گفت: «پوتین چندین بار تأکید کرده است که ما به دنبال جدال نیستیم. ما آماده همکاری با آمریکا هستیم. این قطعاً به مفهوم آن نیست که روسیه التماس می‌کند که با واشنگتن دوست باشد و یا اینکه اولویت‌های خود را تغییر می‌دهد و چشمانش را بر روی حملات تهاجمی می‌بندد».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که واشنگتن به این مسئله پی برده که منزوی کردن روسیه یا محدود کردن نفوذ این کشور در سطح منطقه‌ غیرممکن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین